جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۱۱
کد خبر: ۸۵۹۰۶
|
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۵
معصومه ایمان‌پور رییس فرهنگسرای آفتاب ضمن تشریح اقدامات، برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی هنری انجام شده این فرهنگسرا طی سال ۹۴ افزایش مشارکت مردمی را از هدف‌های این مجموعه در سال آینده اعلام کرد.
مشارکت مردمی در فرهنگسرای آفتاب افزایش پیدا خواهد کردمعصومه ایمان‌پور در گفت‌و‌گو با رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از ظرفیت‌های فرهنگی کشور یاد کرد و گفت: این ظرفیت‌ها فرصت مناسبی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و در ‌‌نهایت تاثیر گذاری بر مردم است. 

جلوه سوگ برنامه موفق سازمان فرهنگی هنری در ایام محرم بود
وی در همین راستا برنامه‌هایی که ستاد در ماه محرم برگزار کرده است را جزو برنامه‌های موفق دانست و گفت: با توجه به اینکه ماه محرم بزرگترین ظرفیت فرهنگی کشور است، می‌توان از برنامه جلوه سوگ به عنوان یک برنامه موفق، جذاب و اثرگذار یاد کرد. چرا که در این برنامه، ایستگاه‌های متنوعی چون پرده عشاق، تکیه آفتاب در حجاب، روایت کربلا، تکیه احسان، بصیرت و... به بهترینن شکل ممکن به ارائه خدمات به شهروندان در حوزه‌های مختلف اعم از سبک زندگی پرداختند و توانستند بخش عظیمی از پیام واقعه عاشورا را متذکر شوند. 

برنامه‌ موفق باعث ارتقای مشارکت مردمی و هم صدایی و هم دلی می‌شود
ایمانپور افزود: فرهنگسرای آفتاب برنامه‌های متنوع فرهنگی هنری مختلفی را در سال ۹۴ اجرا کرده، اما از آن میان، آنچه که باعث به‌وجود آمدن جو مشارکت مردمی و هم صدایی و هم دلی با کارکنان و عوامل اجرایی شد برنامه‌هایی چون ضیافت ستارگان بود که برای نخستین بار در سطح منطقه انجام می‌شد. 

وی در ادامه بیان کرد: به این ترتیب که یکی از عملیات‌های نظامی دفاع مقدس به این شکل بود که کودکان و نوجوانان با برتن کردن لباس رزم و گفتن رمز عملیات از موانع مختلف می‌گذشتند و در آخر توسط مادران شهدای محله مورد تقدیر قرار می‌گرفتند. نکته حائز اهمیت این برنامه این بود که هر کدام از کودکان و نوجوانان نام یکی از شهدا را برای خود بر می‌گزیدند و این‌‌ همان هدف فرهنگی فرهنگسرا بود. برگزیدن نام شهید همت، باکری، کاوه، چمران و.... به امید آنکه رهرو شهیدان انقلاب اسلامی باشیم. شایان ذکر است این برنامه به مدت یک هفته از ۳۱ شهریور تا ۷ مهر ادامه داشت. 

معصومه ایمان‌پور دومین برنامه تاثیرگذار منطقه ۳ را برنامه «تقدیر از زنان مبارز انقلاب اسلامی» دانست و افزود: این برنامه در شب بیست و دوم بهمن ماه ۹۴ در مسجد جامع قلهک با حضور غلامعلی حداد عادل و جمع کثیری از شهروندان منطقه برگزار شد و از ۵ بانوی مبارز که سال‌های ۵۴ تا ۵۷ را در زندان‌های مخوف رژیم پهلوی بسر برده بودند و در ادامه با نثار فرزندان خویش در جبهه‌های حق علیه باطل دین خود را به انقلاب ادا کرده بودند تقدیر شد. 

سازمان باید زمینه رشد استعدادهای فرهنگی را برای مردم فراهم کند
رییس فرهنگسرای آفتاب درباره فلسفه وجودی سازمان و اهداف آن گفت: فلسفه وجودی سازمان تلاش و حرکتی مدبرانه در راستای برانگیختگی، راهنمایی و هماهنگی آحاد جامعه و متولیان فرهنگی در امور یکپارچه‌سازی و فعالیت‌های شهروندان، کشف، پرورش و فراهم‌سازی زمینه‌های رشد استعدادهای فرهنگی هنری و ایجاد فضایی مناسب و امن برای حضور خانواده‌هاست. در همین راستا پیشنهاد می‌کنم سازمان به اجرای برنامه‌هایی بپردازد که مشارکت حداکثری شهروندان را با خود داشته باشد. 

برنامه‌های آینده فرهنگسرای آفتاب
معصومه ایمان‌پور در پایان صحبت‌های خود به برنامه‌های سال ۹۵ فرهنگسرای آفتاب اشاره کرد و گفت: در سال آینده می‌خواهیم در حوزه اطلاع رسانی و آگاه سازی عمومی فعالیت بیشتری انجام دهیم  تا افراد بومی منطقه از برنامه‌های فرهنگی هنری فرهنگسرا مطلع شوند تا در نهایت مشارکت مردمی در برنامه‌ها افزایش پیدا کند. همچنین با جذب سرمایه‌ها و منابع کوچک مردمی اجرای برنامه‌ها را به دست مخاطبان می‌سپاریم تا با توجه به نیاز خود آن را پیش ببرنند. و در آخر ارزیابی فعالیت‌ها و پروژه‌های عمومی را باید سرفصل کارهای خود در سال آتی قرار دهیم. زیرا این کار باعث می‌شود از بازدهی مثبت و منفی فعالیت‌های خود آگاه شویم و جلوی نقص‌های خود را بگیریم.
نظر شما