پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۳۷
کد خبر: ۸۵۹۹۰
|
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۷
آرین رضایی دبیر کانون تئاتر شورایی گفت: بعد از انتشار فراخوان، آموزش این سبک از تئاتر در تمامی ۲۲ منطقه شهرداری تهران در دستور کار قرار گرفته است.
شکل‌گیری گروه‌های تئاتر شورایی از اردیبهشت‌ماهبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، آریان رضایی، دبیر کانون تئاتر شورایی که به تازگی شکل گرفته است، در توضیح برنامه‌های این کانون گفت: این اولین بار است که کانونی برای تئاتر شورایی در ایران تأسیس شده و بعد از چند ماه پیگیری این کانون در راستای ترویج تئاتر شورایی شکل گرفته است.

رضایی افزود: ایده‌ی تشکیل این کانون از شخص من بود و همچنین هسته‌ مرکزی پنج نفره آن اعضای گروه تئاتر مونو شورایی هستند که فعالیت‌های اصلی ما پس از انتشار این فراخوان خواهد بود.
 
او ادامه داد: از اولین برنامه‌هایی که ما قصد برگزاری آن را داریم، برنامه‌ی آموزش است. چرا که این سبک از تئاتر در ایران نوپاست و افراد زیادی هستند که با آن آشنا نشده‌اند، یا در نهایت به واسطه اجراهای ما با آن آشنایی پیدا کرده‌اند بنابراین برنامه‌ی اولمان را آموزش گذاشته‌ایم.

دبیر کانون تئاتر شورایی بیان کرد: کانون از طریق فراخوان منتشر شده در تمامی فرهنگسراها و خانه‌های فرهنگ مناطق ۲۲گانه تهران که تحت حمایت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران هستند، شروع به عضوگیری خواهد کرد. درست است که مرکزیت کانون در خاوران است ولی در نظر داریم تا هرکسی در هر فرهنگسرایی که اقدام به ثبت‌نام کرد، بتواند در همان مرکز کلاس‌های آموزشی‌اش هم تشکیل شود تا بتوانیم همه‌ی مناطق را تحت پوشش قرار دهیم.
 
رضایی همچنین ادامه داد: بعد از آموزش، برنامه‌ی تشکیل گروه‌ها را در پیش داریم که این افراد در یک فرایند آموزشی برای اجرا آماده خواهند شد و برنامه‌ی بعدی ما اجرا در مناطق ۲۲ گانه تهران خواهد بود که به نوعی پوشش سراسری تئاتر شورایی خواهد بود.

آریان رضایی با تشکیل گروه مونوشورایی در سال ۸۹، جزو اولین افرادی بود که به این سبک از تئاتر در ایران پرداخت. او پیش از این نمایش‌های شورایی خود را در جشنواره تئاتر فجر و دیگر برنامه‌های اجرایی در خانه هنرمندان، اماکن فرهنگی و فرهنگسراها اجرا کرده است. در بخش اهداف کانون در این فراخوان که به تازگی منتشر شده، آمده است: در راستای بهره‌گیری از ظرفیت مراکز فرهنگی و هنری شهر تهران و ارتقای فعالیت‌های نمایشی کانون تئاتر شورایی، فرهنگسرای خاوران با اهداف ذیل طرح آموزش تئاتر شورایی در مناطق ۲۲ گانه تهران را برگزار می‌کند:

- آموزش و معرفی تئاتر شورایی به شهروندان و علاقه‌مندان به هنر تئاتر

- شکل‌گیری گروه‌های تئاتر شورایی در مناطق ۲۲گانه
 
- ایجاد فرصت برای اجرا و حمایت مالی از گروه‌های تئاتر شورایی، برگزاری رپرتوار و جشنواره‌ تئاتر شورایی

علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت نام به نزدیک‌ترین فرهنگسرا یا خانه‌ فرهنگ محل سکونت خود مراجعه کنند. همچنین ثبت نام در تمامی فرهنگسراها و خانه‌های فرهنگ با حمایت کانون تئاتر شورایی خاوران رایگان خواهد بود.
 
آخرین مهلت ثبت‌نام بیست و پنج فروردین ۱۳۹۵ است که دوره‌ی آموزشی و شکل‌گیری گروه‌ها نیز از اردیبهشت‌ماه شروع خواهند شد.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره‌ی ۳۳۷۱۷۰۳۳ تماس بگیرند یا به کانون تئاتر شورایی مرکز خاوران، به نشانی میدان خراسان، خیابان خاوران، فرهنگسرای خاوران مراجعه کنند.
منبع: ایسنا
مطالب مرتبط
نظر شما