جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۴۱
کد خبر: ۸۶۰۷۲
|
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۰
اجتماع بزرگ هم عهدان شهدا ظهر امروز پنجشنبه بیستم اسفند با حضور خانواده معزز شهدای هشت سال دفاع مقدس، رئیس، معاونان و مدیران سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و صد‌ها تن از هم عهدان شهدا در گلزار شهدای بهشت زهرا (س) برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، میدان شهدای گمنام گلزار شهدای بهشت زهرا (س) تهران میزبان اجتماع بزرگ‌ هم‌عهدان شهدا بود که ظهر امروز با حضور محمود صلاحی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، معاونان و مدیران ستادی این سازمان، مدیران فرهنگی هنری مناطق ۲۲گانه شهر تهران، صد‌ها تن از شهروندان پایتخت و خانواده هم‌عهدان با شهدا برگزار شد. 
  
در ابتدای این برنامه گروه نمایشی کانون تئا‌تر فرهنگسرای امید نمایشی درباره مظلومیت شهدای غواص اجرا کردند و در ادامه محمدرضا شکیبایی حدیث شریفه کسا را همراه با روضه حضرت زهرا(س) قرائت کرد که با استقبال مردم مواجه شد. سیدحمیدرضا برقعی شاعر آیینی برجسته کشورمان نیز چند قطعه شعر در رثای دخت نبی اکرم حضرت فاطمه (س) خواند.
  
بعد از آیین شعرخوانی، حجت‌الاسلام حسن ناصری‌پور سرپرست معاونت فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به سخنرانی پرداخت. وی با ارائه گزارشی از روند اجرای طرح هم‌عهدی با شهدا در طول سال۱۳۹۴ از حضور شهروندان و هم‌عهدان با شهدا در ایام فاطمیه در جوار شهدای گمنام‌ تشکر کرد. 
 
رونمایی از کتاب خاطرات هم عهدان با شهدا / تجلیل از خانواده شهدای دفاع مقدس

وی افزود: خداوند توفیق بدهد در این مسیر سخت، عهده‌دار این مسئولیت سنگین باشیم و بتوانیم راه شهدا در پاسداشت انقلاب را ادامه بدهیم. 
 
محمود صلاحی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران دیگر سخنران این مراسم بود که گفت: طرح هم عهدی با شهدا یکی از بهترین برنامه‌های بزرگداشت شهدای دفاع مقدس بود. طرحی که هفته دفاع مقدس با اهدای پلاک ۲۳ هزار شهید دفاع مقدس به شهروندان آغاز شد و هفته گذشته، همزمان با هفته منابع طبیعی و روز درختکاری، با کاشت نهال هم عهدی ادامه پیدا کرد.
 
وی افزود: این ابتدای راه است و هر کس با شهیدی هم عهد شد، باید سر مزار شهیدان حاضر شود و فاتحه‌ای قرائت کند و با مفاهیمی که شهدا برای دفاع از آنجان خود را فدا کردند، آشنا شوند. 
 
رئیس سازمان فرهنگی هنری با اشاره به پیروزی تیم دیپلماسی کشورمان در مذاکرات هسته‌ای و برجام گفت: اگر قدرت‌های جهانی و ابرقدرت‌ها به جای میز محاکمه، با ایران که یک کشور در حال توسعه است بر سر میز مذاکراه می‌نشینند، به واسطه خون صد‌ها هزار شهیدی است که برای امنیت این سرزمین جان خود را فدا کردند. 
 
رونمایی از کتاب خاطرات هم عهدان با شهدا / تجلیل از خانواده شهدای دفاع مقدس

صلاحی ادامه داد: اینکه ایران اسلامی در حالی که غرب و شرق و جنوب کشورمان در آشوب و جنگ است، لنگرگاه صلح و ثبات در منطقه است، به خاطر خون شهدایی است که فقط پیکر ۲۳ هزار تن از آنان در همین گلزار شهدای بهشت زهرا(س) دفن شده است. 
 
وی در پایان گفت: خداوند در قرآن می‌فرماید هم عهد بزرگان و اولیا شوید. اگر در زمانه حاضر هم عهد شهیدان گرانقدر که به خاطر ایران و اسلام جان خود را تقدیم کرده‌اند، بشویم دیگر هم عهد شیطان نخواهیم شد. 

در پایان مراسم نیز از خانواده معظم و‌ معزز شهیدان دفاع مقدس؛ شهید سید جاوید موسوی، شهید علی اصغر موسوی، شهید علی حسنی، شهید محمد حسینی، شهید مرتضی خدادادی، شهید صادق محمدی، شهید سیدمحمدرضا علوی، شهید رسول خلیلی و شهید علی ذوالفقاری تقدیر شد. 
 
همچنین محمود صلاحی رئیس سازمان فرهنگی هنری به همراه علی اصغر خسروی مدیرکل حوزه ریاست و حجت الاسلام ناصری‌پور سرپرست معاونت فرهنگی از کتاب «پلاک؛ خاطرات و دلنوشته‌های هم‌عهدان با شهدا» و پوستر برنامه سفر آسمانی ویژه‌برنامه اردوهای نیم‌روزه رونمایی کرد و به غبارروبی مزار شهدای گمنام پرداخت.

مطالب مرتبط
نظر شما