جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۱۶
کد خبر: ۸۶۰۸۰
|
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۳
در ویژه‌برنامه «در سوگ یاس» برگزار می‌شود
مدیریت فرهنگی هنری منطقه ١٢ با مشارکت معاونت اجتماعی فرهنگی شهرداری منطقه ۱۲ ویژه‌برنامه «در سوگ یاس» را همراه با اجرای آیین سمنوپزان برگزار می‌کند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ در این ویژه‌برنامه که با هدف گرامیداشت مقام والای این بانوی اسوه در میدان امام حسین (ع) برگزار خواهد شد، علاوه بر اقامه عزای فاطمی و قرائت حدیث شریف کساء و زیارت خاصه حضرت زهرا (س)؛ آیین سنتی سمنوپزان با برپایی ١۴ عدد دیگ سمنو در آستانه آغاز سال نو نیز برپا خواهد شد. 
 
این مراسم از اذان مغرب روز ٢٢اسفند آغاز و تا اذان ظهر روز ٢٣اسفند ماه سال جاری با حضور شهروندان و عزاداران فاطمی ادامه خواهد یافت. 
 
همچنین روز ٢٣اسفند ماه مصادف با سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) در میدان امام حسین (ع) ویژه برنامه «در سوگ یاس» با بخش‌های مختلفی همچون سخنرانی حجت الاسلام ثمری و مداحی و ذکر مصیبت توسط حاج مرتضی طاهری و نیز توزیع سمنوی نذری میزبان عزاداران خواهد بود. 
  
مراسم روز شهادت از ساعت ٩ صبح با قرائت قرآن و زیارت حضرت زهرا (س) تا اذان ظهر ادامه خواهد داشت. 
 
گفتنی است در بخش جنبی این برنامه نیز نمایشگاهی با عنوان «یاس کبود» که اختصاص به هنرهای تجسمی با موضوع شهادت حضرت زهرا (س) دارد؛ تا تاریخ ٢۴ اسفند ماه از ساعت ١٧ تا ٢٢دایر است. 
 
علاوه بر برنامه‌های یاد شده به‌مناسبت ایام سوگواری بانوفاطمه زهرا (س)؛ مجالس تعزیه‌خوانی «در سوگ یاس» توسط گروه تعزیه غدیر نیز از ٢٠ تا ٢۴ اسفند ماه در مسجد الهادی واقع در خیابان شوش غربی؛ ایستگاه قند و شکر؛ نبش کوچه شاهین برگزار می‌شود. 

برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۳۳۲۵۹۱۲۱ تماس بگیرید.
نظر شما