شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۴:۰۷
کد خبر: ۸۶۰۸۶
|
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۳
مراسم تجلیل از برگزیدگان مرحله مقدماتی مسابقات قرآنی سراج چهارشنبه ۱۹ اسفند در فرهنگسرای فردوس برگزار شد.
تجلیل از برگزیدگان مسابقات قرآنی «سراج» در منطقه۵به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، این مراسم با حضور بیژن پورمند مدیر فرهنگی هنری منطقه ۵، علی اکبر توپچی رییس فرهنگسرای قرآن و حجت‌الاسلام اصفهانی معاون فرهنگی ستاد نماز جمعه غرب تهران  برگزار شد.
  
بیژن پورمند رییس فرهنگسرای فردوس در این مراسم گفت: طی ماه‌های اخیر، فعالیت‌های قرآنی بسیاری در منطقه ۵ اجرا شد که افتتاح کانون قرآن در فرهنگسراهای فردوس و معرفت و راه‌اندازی فروشگاه‌های قرآنی از جمله آنهاست. 
  
وی ضمن دعوت از شرکت‌کنندگان در این مراسم به مشارکت در کلاس‌های قرآنی در حوزه‌ آموزش و فراگیری قرآن کریم گفت: دوره‌های آموزش قرآن کریم در فرهنگسراهای فردوس و معرفت به صورت رایگان برگزار و همچنین محصولات فروشگاه‌های قرآنی با قیمت مناسب عرضه می‌شود. 
  
مدیر فرهنگی هنری منطقه ۵ از رشد ۱۹۰ درصدی مخاطبان دوره‌های آموزشی قرآن کریم مراکز فرهنگی هنری این منطقه در شش ماهه دوم سال ۹۴ نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: راه‌اندازی کانون‌های قرآنی و رشد مخاطبان وظیفه این مجموعه را در حوزه محتوایی کلاس‌های قرآنی بیشتر می‌کند. 

اقبال عمومی شهروندان به فراگیری قرآن کریم
 علی‌اکبر توپچی، رییس فرهنگسرای قرآن در بخشی دیگر از این مراسم گفت: مسابقات قرآنی سراج در سال جاری ۱۶ هزار و ۵۰۰ نفر ثبت‌نام کننده و ۱۰ هزار نفر شرکت‌کننده تنها در بخش قرائت برخلاف دیگر مسابقات قرآن که در بخش حفظ و قرائت برگزار می‌شود، داشت که این نشان از عشق و اقبال شهروندان به فراگیری کلام الله است و مسئولیت نهادهای قرآنی را نیز چندین برابر می‌کند. 

وی رویکرد فرهنگسرای قرآن در مسابقات سراج را توجه به جلسات سنتی قرآن کریم معرفی کرد و افزود: برنامه‌های بسیاری با محوریت قرآن کریم برگزار شده ولی هیچ‌یک همچون این جلسات سنتی قرآن‌کریم موثر نبوده است. 
 
در پایان مراسم با اهدای لوح یادبود و جوایز از برگزیدگان مسابقات قرآنی سراج منطقه ۵ در رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل (مبتدی و پیشرفته) ویژه گروه‌های سنی زیر ۱۲ سال، ۱۲ تا ۱۸ سال و بالای ۱۸ سال تجلیل و قدردانی شد. 
 
 مسابقات قرآنی سراج به کوشش فرهنگسرای قرآن با هدف تقویت و توسعه فضای معنوی و قرآنی با فراهم سازی رقابتی سالم در سطح محلات، تشکیل و ارتقای اطلاعات قرآنی استادان و شاگردان ممتاز جلسات، شناسایی استعدادهای قرآنی، بهره‌گیری از توانمندی‌های استادان قرآنی مناطق، حمایت و پشتیبانی جلسات قرآنی برگزار شد.
نظر شما