شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۲۴
کد خبر: ۸۶۰۹۹
|
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۸
رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تشریح کرد
رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: شهرداری تهران در ۲۰۰ نقطه شهر از مدت‌ها قبل آموزش‌هایی را شروع کرده تا سهمی در کاهش ناهنجاری‌ها در چهارشنبه آخر سال داشته باشد و همه مردم در کنار هم شادی کنند.
اقدامات فرهنگی شهرداری در مناطق تهران برای چهارشنبه سوریبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به نقل از خبرگزاری بسیج، محمود صلاحی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ضمن تبریک پیشاپیش عید باستانی و آغاز سال جدید به هموطنان گفت: سنت‌های کشور ما بر پایه‌های حکمت بنا شده، حکمت چهارشنبه سوری هم شادی و سرور بوده نه اینکه با حرکاتی اشتباه، افرادی دچار آسیب‌های جسمی و روحی شده و یا ترس، وحشت و نگرانی در بین مردم ایجاد شود. 
 
وی افزود: یکی از آثار مخرب برگزاری غلط شب چهارشنبه سوری به بار آمدن خسارت‌های سنگین مادی، معنوی و لطمات روحی برای مردم است، حتی بسیاری از مشاغل در این شب کار خود را زود‌تر تعطیل می‌کنند. 
 
رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با بیان اینکه فرهنگ غلط برگزاری مراسم این شب چند سالی است در کشور رواج یافته است، افزود: استفاده از مواد محترقه موجب وارد شدن خسارت و زشتی شهر می‌شود این کار‌ها فرهنگ ما را زیر سوال می‌برد. 

صلاحی با اشاره به تلفات ناشی از چهارشنبه سوری گفت: در سنوات قبل بسیاری از افراد جان خود را از دست دادند، دست و پای بعضی افراد قطع شد همچنین مشکلاتی برای زنان باردار، کهنسالان و افرادی با ناراحتی‌های قلبی به وجود آمد. 

وی با اشاره به توضیحات و توجیهات سازمان شهرداری و آتش نشانی در سیما، روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها گفت: سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از مدت‌ها قبل در خانه‌های فرهنگ شهر تهران به نصب پوسترهای آموزنده و اجرای مسابقات آموزشی شهر اقدام کرده و در این زمینه تبلیغات خود را هم به صورت گسترده‌تر شروع خواهد کرد. 
 
رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با بیان توصیه‌هایی به رسانه‌ها در خصوص این شب گفت: همه خبرگزاری‌ها، منابع و تریبون‌ها برای آرامش این شب باید از همه مردم دعوت کنند تا در کنار هم شادی کنیم در گذشته در این شب برای کودکان لباس می‌خریدند، مردم به هم کمک می‌کردند و به شادی می‌گذراندند. 
 
صلاحی در ادامه بیان داشت: باید کمپین‌هایی راه اندازی کنیم تا مردم به سمت برگزاری سنتی و آئینی این شب بروند در واقع نقش اصلی به عهده مردم است که باید از مسئولان بخواهند واردات مواد محترقه به کشور ممنوع شود زیرا این مسئله مردم را به شدت نگران کرده است. 

وی اظهار داشت: سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در ۲۰۰ نقطه شهر از مدت‌ها قبل آموزش‌هایی را شروع کرده تا سهمی در کاهش ناهنجاری‌ها در چهارشنبه آخر سال داشته باشد و همه مردم در کنار هم شادی کنند، حتی اگر یک جوان هم در این شب آسیبی ببیند برای همه مردم دردناک است. 

صلاحی یادآور شد: پلیس قول داده است که با کسانی که برای مردم ایجاد مزاحمت و نا‌امنی کنند برخورد بسیار جدی می‌کند که در کاهش تلفات و ناامنی‌ها موثر خواهد بود. 

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در خاتمه گفت: بسیج هم در این زمینه نقش مهم و تأثیرگزاری می‌تواند داشته باشد تا همه امور در این شب با امنیت، آرامش و صفا برگزار شود.
نظر شما