جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۵۴
کد خبر: ۸۶۱۰۴
|
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۲
آخرین نشست خبری رئیس سازمان فرهنگی هنری در سال ۹۴ - ۲
رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در آخرین نشست خبری سال ۹۴ از آغاز فعالیت موسسه تهران گشت در حوزه گردشگری در تپه‌های عباس آباد و ادامه طرح هم عهدی با شهدا در سال ۹۵ خبر داد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، آخرین نشست خبری محمود صلاحی رئیس سازمان فرهنگی هنری با حضور امیرعبدالحسینی معاون هنری، مهدی محمدی مدیرکل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل، علی‌اصغر خسروی مدیرکل حوزه ریاست و رئیس فرهنگسرای ابن‌سینا و بیش از ۵۰ خبرنگار حوزه فرهنگ و هنر صبح دوشنبه ۲۴ اسفند در سالن کنفرانس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار شد. 

ارسال گزارش عملکرد سازمان فرهنگی هنری به رسانه‌ها
صلاحی با اشاره به گزارش عملکرد متفاوت سازمان فرهنگی هنری در سال ۹۴، از آماده‌سازی این گزارش برای فروردین ۹۵ و ارسال آن به رسانه‌ها خبر داد و گفت: در این گزارش به صورت شفاف و با آمار برنامه‌ها و مخاطبان، مهم‌ترین برنامه‌های سال گذشته و برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای سال ۹۵ به اطلاع اهالی فرهنگ، هنر و رسانه خواهد رسید. 

آغاز فعالیت تهران‌گشت در حوزه گردشگری / ادامه هم‌عهدی با شهدا

رئیس سازمان فرهنگی هنری گفت: در سال ۹۴،  ۲۸۵ کتابخانه معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران به ۸۲ کتابخانه سازمان فرهنگی هنری الحاق شد و امروز ۳۶۷ کتابخانه به طور متمرکز زیرنظر سازمان فرهنگی هنری فعالیت می‌کنند. 
 
باغ کتاب؛ نمایشگاه دائمی محصولات فرهنگی و کتاب
وی افزود: باغ کتاب در حال آماده‌سازی است و اوایل اردیبهشت به بهره‌برداری می‌رسد. در باغ کتاب فروشگاه مخصوص کودکان و نوجوانان طراحی شده که در کنار چهار سالن، به فعالیت‌های فرهنگی و هنری خواهد پرداخت. از جمله سالن نمایش برای اجرای تئاترهایی با مضمون کتاب، تالار علم برای رونمایی از کتاب‌ها و سالن بازی‌های کودکان. همه آماده بهره‌برداری هستند.

آغاز فعالیت تهران‌گشت در حوزه گردشگری / ادامه هم‌عهدی با شهدا

به گفته صلاحی مجموعه باغ کتاب با ۶۵ هزار مترمربع فضای مسقف می‌تواند محلی برای عرضه محصولات فرهنگی و فروش کتاب‌های ناشران مختلف باشد. 

رئیس هیئت مدیره سازمان فرهنگی هنری ادامه داد: موسسه نشر شهر مسئولیت بهره‌برداری از این مجموعه را برعهده گرفته است و در تلاش هستیم تا قبل از آغاز نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در شهر آفتاب، فاز اول نمایشگاه دائمی باغ کتاب تهران در مجموعه عباس آباد را افتتاح کنیم. 

آغاز فعالیت تهران‌گشت در حوزه گردشگری / ادامه هم‌عهدی با شهدا

آغاز فعالیت تهران‌گشت در حوزه گردشگری پایتخت
محمود صلاحی با اشاره به فعالیت‌های سازمان فرهنگی هنری در حوزه گردشگری گفت: موسسه تهران‌گشت فعالیت ویژه خود در حوزه گردشگری را در مجموعه تپه‌های عباس آباد آغاز خواهد کرد که البته در نوروز ۹۵ برنامه‌هایی برای کسانی که می‌خواهند تهرانگردی کنند، پیش‌بینی شده و با ثبت‌نام در سایت و پرداخت هزینه‌ای ناچیز، شهروندان تهرانی و مسافرانی که به پایتخت می‌آیند می‌توانند از نقاط گردشگری همچون دریاچه شهدای خلیج‌فارس و پل طبیعت استفاده کنند. 

آغاز فعالیت تهران‌گشت در حوزه گردشگری / ادامه هم‌عهدی با شهدا

وی افزود: از دیگر برنامه‌های حوزه کتاب در سال ۹۴ فرهنگسرای کتاب بود که در مساحت ۱۲۰۰ مترمربع در مصلی تهران محل برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب برپا شد و ۴۰ هنرمند برجسته در آن برای مردم کتابخوانی کردند و جوانان را به کتابخوانی تشویق کردند.

عضویت رایگان دانش آموزان در کتابخانه‌های شهرداری تهران
مشاور شهردار تهران همچنین از برگزاری نمایشگاه و جشنواره یاد یار مهربان به شکل متفاوت خبر داد و گفت: هر سال کتاب‌هایی به انتخاب سازمان فرهنگی هنری به مدارس اهدا می‌شد اما در این دوره، انتخاب را به خود دانش آموزان واگذار کردیم و هر دانش‌آموز می‌تواند ۲۰ هزار تومان کتاب خریداری کند و در مسابقات و بخش‌های جنبی جشنواره شرکت کند. 
 
صلاحی اضافه کرد: ۱۳۰ هزار دانش آموز پایه‌های هفتم و هشتم، یعنی ۱۳ و ۱۴ ساله‌ها در این پویش شرکت کردند و تا پایان خرداد ماه برگزیدگان مشخص خواهند شد که جوایز نفیسی برای آن‌ها درنظر گرفتیم. ضمن اینکه تمام ۱۳۰ هزار دانش آموز شرکت‌کننده برای یکسال، به رایگان عضو کتابخانه‌های شهرداری تهران شدند و نفرات بر‌تر هم کارت استفاده رایگان از سینماهای شهرداری تهران را دریافت خواهند کرد. 
 
رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ادامه داد: رونمایی از قرآن به خط بریل، مشارکت گسترده در برنامه‌های هفته کتاب، برگزاری جشنواره‌های مجازی کتابخوانی و کتابخوانی صوتی و تشکیل بانک کتاب‌های صوتی و یکپارچه سازی کتابخانه‌های زیرمجموعه شهرداری تهران از مهم‌ترین اتفاقات حوزه کتاب در سازمان فرهنگی هنری بود. 

آغاز فعالیت تهران‌گشت در حوزه گردشگری / ادامه هم‌عهدی با شهدا

طرح هم عهدی با شهدا ادامه پیدا می‌کند
رئیس سازمان فرهنگی هنری ادامه داد: بهار فاطمی ویژه برنامه ایام فاطمیه که در آغازین روزهای سال ۹۴ برگزار شد، برگزاری ویژه‌برنامه ارتحال امام راحل، ضیافت آسمان و فرهنگسرای قدس در ماه مبارک رمضان، ویژه برنامه «رافت کریمانه» و فرهنگسرای زیارت و شب موسیقی ماه خراسانی در دهه کرامت؛ هم عهدی با شهدا و ضیافت ستارگان در هفته دفاع مقدس؛ ویژه برنامه نوگلان حسینی، شب شعر بر آستان اشک، ویژه برنامه «جلوه سوگ»، نذری اربعین و پیاده روی اربعین در تهران و در ایام محرم و ماه صفر؛ ویژه برنامه «ایران ما، انقلاب ما» به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب در مناسبت‌های مختلف اجرا شدند. 
 
وی افزود: ویژه برنامه «نهال هم‌عهدی» که در ادامه ویژه‌برنامه «هم‌عهدی با شهدا» اجرا شد که یکی دیگر از برنامه‌های متفاوت سازمان به شمار می‌رود. امیدوار هستیم برنامه‌های هم‌عهدی با شهدا در سال ۹۵ به شکل گسترده‌تر ادامه پیدا کند و بوستان هم‌عهدی افتتاح شود.
 
برای مطالعه بخش اول نشست خبری رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران اینجا کلیک کنید.
مطالب مرتبط
نظر شما