جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۰۷
کد خبر: ۸۶۳۵۹
|
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۶
در نخستین نشست هم‌اندیشی شورای فرهنگی منطقه۲۲ مطرح شد:
در نخستین نشست هم‌اندیشی شورای فرهنگی منطقه۲۲ در سال جدید بر احیای ظرفیت‌های مساجد منطقه برای اجرای ویژه‌برنامه‌های فرهنگی و ایجاد زمینه‌های گردشگری برای خانواده‌ها در منطقه تاکید شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در این نشست که صبح روز چهارشنبه ۲۵ فروردین با حضور معاون محترم فرهنگی و اجتماعی شهردار منطقه۲۲، جعفر امیرآبادی قائم مقام معاونت اجتماعی فرهنگی، امیر حسین قربانی مدیر فرهنگی هنری منطقه و رییس فرهنگسرای تهران و ۴۰ تن از مسئولان فرهنگی و کار‌شناسان منطقه برگزار شد، ضمن ارایه گزارشی از برنامه‌های پیشین، درباره مهم‌ترین برنامه‌های فرهنگی امسال بحث و گفت‌وگو شد. 

نخستین نشست هم‌اندیشی شورای فرهنگی منطقه۲۲ پس از قرائت قرآن توسط آقای احمد زارعی و خیرمقدم امیرحسین قربانی مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۲۲ و رییس فرهنگسرای تهران، با صحبت‌های دکتر عشرت شایق معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار منطقه۲۲ آغاز به کار کرد. 

احیاء ظرفیت‌های فرهنگی مساجد غرب پایتخت

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار منطقه۲۲ بر برگزاری مراسم و برنامه‌های فرهنگی در مساجد و حضور جوانان و خانواده شهدا و به خصوص شهدای مدافع حرم و جانبازان در برنامه‌ها تاکید کرد. 

از جمله مهم‌ترین مهم‌ترین مباحث مورد بررسی در این نشست بزرگداشت مقام شهدای منطقه (با محوریت بزرگداشت شهید جدی اردبیلی) بود.

این برنامه قرار است سوم خرداد ماه با مشارکت نهادهای مختلف و فرهنگسرای تهران در بلوار جدی اردبیلی برگزار شود. تهیه جزوه و فلش کارت از زندگینامه شهید، تهیه کلیپ از تصاویر شهید، رونمایی از تندیس شهید، مسابقه پوستر بزرگداشت شهید جدی اردبیلی در فضای مجازی و برنامه‌های جانبی دیگر از جمله بخش‌های مختلف این ویژه برنامه خواهد بود.همچنین مقرر شد، تندیس شهید جدی اردبیلی آماده سازی و مراسم رونمایی و جانمایی توسط زیباسازی انجام شود. 

از دیگر مباحث مطرح در این نشست دعوت مستبصرین به مساجد و تبیین چگونگی مسلمان شدن و تحول زندگی آن‌ها برای فرهنگسازی دینی در جامعه بود. 

با توجه به فرارسیدن ایام رمضان در آخرین ماه بهار، مباحث مربوط به اجرای ویژه برنامه‌های فصل نیایش مطرح و مقرر شد برنامه‌های تجمیعی در یکی از مکانهای عمومی باشد. سایر برنامه‌ها در مساجد برگزار شود و سراهای محله مساجد نزدیک به خود را پوشش دهند. همچنین در فصل نیایش به جز ویژه برنامه‌های قرآنی، مسابقات ویژه جوانان و نمایشگاه برگزار شود. پاسخ به شبهات دینی، دعوت از مستبصرین، مشارکت از ائمه جماعات مساجد در برگزاری برنامه‌ها از دیگر موارد مطروحه در این نشست بود.

بر این نکته نیز تاکید شد که اعضای خانه شهریاران جوان موظف هستند در خصوص چگونگی جذب جوانان در مسائل دینی و مذهبی و ترغیب آنان برای شرکت در برنامه‌های مساجد طرح دهند و از این پس خانواده شهدا و جانبازان در مساجد منطقه تجلیل شوند. 

برپایی ایستگاه‌های سلامت در مناطق محروم و محلات، بازدید از منازل سالمندان و خانواده شهدا، برگزاری زنگ سلامت برای دانش‌آموزان و دانشجویان، بازدید از مرکز بهداشت منطقه، جشنواره غذای سالم با همکاری اعضای کانون‌ها، استفاده از خیران در حوزه سلامت و پیاده‌روی نمادین دیابت ۱۳ اردیبهشت از دیگر مواردی بود که در نخستین نشست هم اندیشی توسط اداره سلامت در شورای فرهنگی منطقه۲۲ مطرح شد. 
 
حجت الاسلام میدانی در این نشست به نمایندگی از حجت الاسلام صالح‌نیا امام جمعه کن گفت: نماز جمعه یک قرارگاه فرهنگی مهم است. در واقع مهم‌ترین قرارگاه فرهنگی حکومت اسلامی نماز جمعه آن است و این قرار‌گاه ظرفیت‌های بالایی برای ارایه خدمات فرهنگی به مردم دارد.
نظر شما