سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۵۰
کد خبر: ۸۶۵۶۲
|
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۶
با حضور خانواده شهید و شهروندان منطقه ۲۲
به مناسبت ماه مبارک رجب و در ادامه اقدامات فرهنگسرای تهران برای توسعه فعالیت‌های قرآنی در منطقه ۲۲، کانون قرآن شهید مهدیپور راه‌اندازی شد.
کانون قرآن شهید مهدی پور به همت فرهنگسرای تهران افتتاح شدبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، کانون قرآن شهید مهدی‌پور با حضور پدر گرامی شهید مهدی‌پور، امیرحسین قربانی رییس فرهنگسرای تهران و مدیر فرهنگی هنری منطقه، کارکنان فرهنگی و کارشناسان قرآنی و جمعی از اهالی محله شهرک چشمه در موزه شهید مهدی پور افتتاح شد.
  
مراسم افتتاحیه این کانون صبح روز سه‌شنبه ۷ فروردین با قرائت قرآن کریم توسط احمد زارعی از قاریان و فعالان قرآنی و معاون پشتیبانی مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۲۲ آغاز شد و سپس حجت‌الاسلام میدانی ضمن قرائت شعر و ذکر به حاضران خوش‌آمد گفت.
 
در ادامه مراسم پدر گرامی شهید مهدی پورطی سخنانی در مورد اخلاق و منش فرزند شهیدش که معلم قرآن بود و در همین مکان تدریس می‌کرد سخن گفت و تاکید کرد: شهدا خون پاکشان را نثار اسلام کردند و ما با پیروی از رهبری و روحانیت معظم باید ادامه‌دهنده راه شهیدان باشیم.

رییس فرهنگسرای تهران و مدیر مراکز فرهنگی هنری منطقه ۲۲ در این مراسم ضمن قدردانی از پدر گرامی شهید مهدی‌پور اظهار داشت: بی‌شک این مکان جای بسیار ارزشمندی است چراکه محل حضور و قرائت و آموزش قرآن یک شهید والامقام بوده است. موزه شهیدی که کانون قرآن نیز شده و بر ارزش و معنویت آن افزوده‌شده است.

امیرحسین قربانی در ادامه با اشاره به رشادت‌های مدافعان حرم گفت: جوانان ما با عشق به اسلام و برای صیانت از حریم دین و عترت می‌روند و از همسر و کودک خود می‌گذرند تا دین زنده بماند و مردم آرامش داشته باشند.

در ادامه این مراسم همه حاضران در طبقه بالای موزه حضور یافته و پس از افتتاح کانون قرآن به‌دست پدر گرامی شهید مهدی پور، برنامه بازدید از محصولات و بخش‌های مختلف کانون برگزار شد.
قرائت مجلسی آقای توسط احمد زارعی بخش پایانی مراسم گشایش کانون قرآن شهید مهدی پور بود.

در این کانون کلاس‌های آموزشی قرآن شامل روخوانی، روان‌خوانی، ترتیل، تفسیر قرآن، صوت و لحن، تجوید، شرح و تفسیر نهج‌البلاغه ارائه می‌شود و دوره‌های این کانون میزبان تمام گروه‌های سنی است.

کانون قرآن شهید مهدی پور به نشانی شهرک چشمه شرقی، کوچه نرگس شرقی، کوچه شهید مهدی پور، موزه شهید مهدی پور، طبقه دوم، پذیرای شهروندان است.

 علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره  ۴۴۱۶۱۱۱۹ تماس بگیرند.
نظر شما