جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۲۰
کد خبر: ۸۶۷۳۸
|
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۵
مهدی قزلی نویسنده کتاب پنجره‌های تشنه که مقام معظم رهبری هم بر آن تقریظ نوشته است، گفت: انتقال نمایشگاه کتاب به شهر آفتاب حرکتی شجاعانه و عاقلانه بود که باید اتفاق می‌افتاد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مهدی قزلی در جشن امضای کتاب «پنجره‌های تشنه» در کافه کتاب فرهنگسرای کتاب حضور پیدا کرد و درباره این کتاب گفت: «پنجره‌های تشنه» روزنوشت انتقال ضریح امام حسین (ع) از قم به کربلا است. در این سفر زمینی من از ابتدا تا انتها همراه ضریح بودم. این کتاب شرح این همراهی و اتفاقات و حس و حال جزئیات سفر است. 

وی افزود: من بین خاطرات این سفر بیست روزه تفاوتی قائل نیستم و نمی‌توانم یکی از آن‌ها را به عنوان بهترین انتخاب کنم. برای من جنس همه آن‌ها یکی است و حسی متفاوت در کل زندگی من بود. 

قزلی درباره کتاب «پنجره‌های تشنه» گفت: معمولا وقتی نویسنده کتابی را می‌نویسد باید دنبالش راه بیافتد و برای کتاب کار کند و آن را معرفی کند تا کتاب دیده شود اما این کتاب مرا دنبال خودش می‌کشاند و از ابتدای چاپ این کتاب این من هستم که به دنبال ماجراهای کتاب کشیده می‌شوم و آن هم از برکت امام حسین (ع) است.
 

نویسنده سفرنامه پنجره‌های تشنه درباره انتقال نمایشگاه کتاب به شهر آفتاب گفت: این اتفاق تصمیمی شجاعانه و عاقلانه بود که با تلاش بسیار زیاد انجام شد. این تصمیم برای خارج شدن نمایشگاه از مرکز شهر دیر یا زود باید عملی می‌شد. مصلی مرکز شهر بود و همه را تحت تاثیر قرار می‌داد. 

قزلی به جای معرفی یک کتاب به عنوان پیشنهاد برای خواندن، لیست کتاب‌هایی که امسال می‌خواهد از نمایشگاه تهیه کند را معرفی کرد؛ کتاب «ده روز با داعش» اثر تودنهوفر که گزارشی است از ماجرای بودن با داعش. کتاب «سفر دیدار» که شرح سفر دکتر توکلی صابری به کوهستان‌های بدخشان و مزار ناصر خسرو است که رفتن به آنجا خیلی سخت است. همچنین کتاب «لم یزرع» محمدرضا بایرامی. 


هفتمین فرهنگسرای کتاب هم‌زمان با بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در ضلع شرقی مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب شماره ۱۱۲ با برپایی غرفه‌های فرهنگی هنری متنوع از ساعت ۱۰ تا ۲۰ پذیرای شهروندان است.
نظر شما