جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۵۸
کد خبر: ۸۶۸۸۴
|
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۹
در سی و ششمین نشست ترنم قلم بررسی می‌شود
سی و ششمین نشست ترنم قلم با عنوان نشست تأثیر شهرنشینی در ادبیات داستانی ایران ساعت ۱۵ روز جمعه ۳۱ اردیبهشت ۹۵ توسط فرهنگسرای گلستان در پردیس سینمایی ملت برگزار می‌شود.
تأثیر شهرنشینی در ادبیات داستانیبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در این نشست که همزمان با برپایی نخستین نمایشگاه فرهنگ و هنر تهران برگزار می شود، حسن میرعابدینی، دکتر محمد حنیف، دکتر بهناز علی‌پور گسگری، دکتر چیستا یثربی و محمد رضا گودرزی به ایراد سخن می‌پردازند. 

در این نشست حسن میرعابدینی، منتقد و پژوهشگر ادبیات داستانی و مدرس ادبیات با عنوان مقایسه مسائل انسان روستایی و شهری و چگونگی طلوع رمان ایرانی و ارتباط آن با شهرنشینی و مشکلات اجتماعی‌زاده شهری، دکتر محمد حنیف داستان نویس و پژوهشگر با موضوع انعکاس معماری شهری در ادبیات داستانی، دکتر بهناز علی‌پور گسگری در خصوص بررسی هویت شهر و محله در داستان‌های ایرانی، دکتر چیستا یثربی با موضوع چگونگی تاثیر شهرنشینی در ادبیات داستانی ایران و محمدرضا گودرزی با موضوع تأثیر تکنولوژی شهری در داستان ایرانی و تعارض فرهنگ و تکنولوژی در انسان شهری سخنرانی می‌کنند. 

در سلسله نشست‌های ترنم قلم که سه شنبه‌ها یک هفته در میان توسط فرهنگسرای گلستان با اجرا و دبیری محمدرضا گودرزی داستان نویس، منتقد ادبی و مدرس ادبیات داستانی برگزار می‌شود، داستان‌های معاصر نویسندگان ایران و جهان مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد. 

علاقه مندان برای شرکت در این نشست می‌توانند به پردیس سینمایی ملت واقع در ابتدای بزرگراه نیایش، نبش خیابان ولیعصر (عج) مراجعه کنند. لازم به یادآوری است شرکت در این برنامه برای عموم علاقه مندان آزاد است.
مطالب مرتبط
نظر شما