پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۰۳
کد خبر: ۸۶۸۸۷
|
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۴
میلاد عرفان‌پور شاعر جوان و نام آشنای کشورمان دیروز میهمان نخستین نمایشگاه «فرهنگ و هنر تهران» بود، او که از چهره‌های فرهنگی فعال در مراکز فرهنگی و هنری است، مهم‌ترین دغدغه‌اش از حضور در مراکز فرهنگی را تلاش برای معرفی الگوهای صحیح فرهنگی به مردم عنوان کرد.
با اجرای برنامه‌های فرهنگی، به دنبال الگوسازی باشیمبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، میلاد عرفان‌پور عصر دیروز میهمان نشست ادبی «فرهنگسرای سرو» بود. او درباره اولین حضورش در برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری گفت: اولین ارتباط و همکاری من با سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به حدود هفت سال پیش بازمی‌گردد، زمانی که شاید من اولین قدم‌هایم را در این راه بر می‌داشتم. کم‌کم ارتباطم با مناطق فرهنگی هنری جدی‌تر شد و گاهی به صورت مستقیم جلسات شعرخوانی دارم و گاهی در برنامه‌های متنوع این مناطق حضور پیدا می‌کنم.

او درباره نخستین نمایشگاه «فرهنگ و هنر تهران» گفت: جو صمیمانه‌ای که در این نقطه از پایتخت در بین مردم و برگزارکنندگان برنامه‌های فرهنگی هنری برقرار می‌شود می‌تواند تأثیر شگرفی بر تعالی فرهنگی و هنر اهالی پایتخت داشته باشد.

عرفان‌پور حضور چهره‌های فرهنگی و هنری در فرهنگسراها و برنامه‌های فرهنگی را مؤثر ارزیابی کرد و گفت: یکی از کارهایی که  انجام ندادن آن خیلی از ضعف‌های فرهنگی ما را باعث شده این است که ما الگوسازی صحیح از چهره‌های فرهنگی و هنری نکرده‌ایم. اینکه ما برای مخاطب شهری الگوی اصیل و ارزشمند فرهنگی را معرفی کنیم به جای خیلی از الگوهایی که از لحاظ فرهنگی شایستگی لازم را ندارند منجر می‌شود که ما بتوانیم مخاطبانی داشته باشیم که خودشان بدون اینکه ما بهانه‌ای را برایشان فراهم کنیم سراغ آثار آن چهره‌ها بروند و با فرهنگ نسبت و ارتباط مداوم‌تر و جدی‌تری برقرار کنند.
 
این شاعر جوان و شناخته‌شده کشورمان، پرداختن به شعر اجتماعی را یکی از اثربخش‌ترین مسائل در اصلاح فرهنگ شهری خواند و افزود: پایان‌نامه من به طور خاص به شعر اجتماعی و شعر انتقادی و تأثیر آن بر جامعه اختصاص دارد. آر اساس هدف شعر اجتماعی اثرگذاری و اصلاح اجتماعی است و به نظر من، ما اگر توقع داشته باشیم اصلاح اجتماعی را با ادبیات رقم بزنیم، یکی از حوزه‌های جدی آن، شعر اجتماعی است
 
او در پایان یکی از رباعی‌های اجتماعی‌اش که در تازه‌ترین کتابش «درباره تو» منتشر شده است، خواند:
 
«یک پنجره، گلدان فراموش شده
یک خاطره، انسان فراموش شده
در خانه جماعتی پی معجزه‌ها
بر طاقچه، قرآن فراموش شده»
 
فرهنگسرای «سرو» امروز در نشست ادبی خود میزبان «حمیدرضا پگاه» است.
 
نخستین نمایشگاه «فرهنگ و هنر تهران» تا سوم خردادماه در پردیس سینما گالری ملت میزبان علاقه‌مندان است.

مطالب مرتبط
نظر شما