جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۴۵
کد خبر: ۸۶۹۴۴
|
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۸
طرح تبیین قرآنی تکریم زندگی در نمایشگاه فرهنگ و هنر تهران در پردیس ملت رونمایی شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، آیین رونمایی از طرح تبیین قرآنی تکریم زندگی در نمایشگاه فرهنگ و هنر برگزار شد. مرکز آموزش سازمان فرهنگی هنری، مرکز آفرینش و اجری معاونت فرهنگی و فرهنگسرای قرآن سه نهادی هستند که در برگزاری این طرح نقش دارند.  
 
حجت‌الاسلام حسن ناصری پور، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری درباره استقبال مردم از برنامه‌های قرآنی گفت: در سال‌های گذشته همیشه این تلقی وجود داشت که کلاس‌های قرآن در بین علایق مردم رتبه پایینی دارد و ما برای کلاس قرآن مشکل مخاطب داریم. اما الان با اقداماتی که صورت گرفته، هر فرهنگسرایی کلاس قرآن دارد. اینطور نیست که مردم به قرآن علاقه نداشته باشند، ما در دستگاه‌های فرهنگی کوتاهی کرده‌ایم.  
  
تکریم زندگی، با رویکرد تبیین قرآنی

ناصری پور ادامه داد: ما امسال در فروشگاه محصولات قرآنی ۵ برابر بیشتر از سال قبل مخاطب داشتیم. در حال حاضر آن پیش‌فرض قبلی کاملاً باطل شده و ما شاهد حجم عظیمی از مراجعه شهروندان برای کلاس‌های قرآن هستیم.
 
معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران درباره جزئیات طرح تبیین قرآنی تکریم زندگی عنوان کرد: این طرح یکی از مهم‌ترین طرح‌های سازمان است. انشالله از ۱۷ رمضان امسال به مدت ۶ ماه فاز اول طرح اجرا می‌شود. به این شکل که گروهی از محققان به سرپرستی حجت‌الاسلام قدس برای هر هفته چند آیه از قرآن در موضوع تکریم زندگی را تبیین می‌کنند و جزوات از طرق مختلف مثل روزنامه همشهری، شبکه قرآن سیما، خبرگزاری ایکنا، کانال تلگرام و... تکثیر می‌شود.  
  
تکریم زندگی، با رویکرد تبیین قرآنی

وی افزود: سپس در خصوص آن مطالب سوالاتی تدوین می‌شود و بین شرکت‌کنندگانی که جواب درست بدهند، قرعه‌کشی صورت می‌گیرد و جوایز خوبی به برنده اصلی می‌دهیم. امیدواریم بتوانیم طرح بزرگ و خوبی اجرا کنیم.

نخستین نمایشگاه فرهنگ و هنر تا سوم خردادماه در پردیس ملت پذیرای شهروندان است.
نظر شما