جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۴۱
کد خبر: ۸۶۹۶۰
|
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۲
با عقد تفاهم‌نامه‌هایی در نخستین نمایشگاه فرهنگ و هنر تهران
با عقد تفاهم‌نامه میان مدیریت منطقه ۱۴ سازمان فرهنگی، هنری شهرداری، آموزش و پرورش منطقه ۱۴ شهر تهران، بنیاد شهید و امور ایثارگران منطقه ۱۴، اداره تبلیغات اسلامی جنوب شرق تهران و اداره کمیته امداد امام خمینی جنوب شرق تهران، فعالیت فرهنگی در دارالمؤمنین تهران، تقویت می‌شود.
فعالیت‌های فرهنگی در دارالمؤمنین تهران توسعه خواهد یافتبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، این تفاهم‌نامه‌ها با موضوع مشارکت و همکاری در برگزاری برنامه‌های فرهنگی هنری در رویکرد و اهداف زیست شهری، سبک زندگی اسلامی، تقویت هویت دینی و انقلابی و تغییرات فرهنگی در سطح منطقه ۱۴ با شعار «تکریم زندگی»، در روز ۳۰ اردیبهشت و در محل نخستین نمایشگاه فرهنگ و هنر تهران امضا شد.

مریم اجاقی، مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۴، در خصوص ضرورت برقراری این تفاهم‌نامه و تفاهم‌نامه‌هایی از این دست گفت: کار فرهنگی به پایه‌ریزی درست نیاز دارد و این امر تنها با تلاش سازمان آموزش و پرورش محقق نخواهد شد. تلاش ما بر این است که همان‌طور که مقام معظم رهبری بارها و بارها به اهمیت فرهنگسازی در سازمان‌های مختلف اشاره کرده‌اند، در زمینه‌های مختلف مرتبط با فرهنگ دانش آموزان و خانواده‌های آنها گام‌هایی برداریم تا بتوانیم خانواده‌هایی آگاه‌تر و متعادل‌تر داشته باشیم.

وی ضمن ابراز خوشحالی از برقراری این تفاهم‌نامه به همکاری‌های سابق فرهنگسرای اخلاق و آموزش و پرورش منطقه ۱۴ اشاره کرده و گفت: پیش از این دو طرح در فرهنگسرای اخلاق اجراشده که بازتاب خوبی در مدارس منطقه داشته است. یکی طرحی تحت عنوان «زندگی به سبک دخترانه» که به روابط دختران و پدران در خانواده می‌پرداخت و دیگری طرح «تلنگر» که به فرهنگسازی و اطلاع‌رسانی در مورد خطرات استفاده ناآگاهانه از فضای مجازی اختصاص داشت.

نیکنام، معاونت فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران منطقه ۱۴ گفت: ما و فرهنگسرای اخلاق، هر دو یک رسالت داریم و آن انجام کارهای فرهنگی است. تلاش ما بر این است که این تفاهم‌نامه مشارکتی میان این دو ارگان باشد تا جلوی برخی از موازی کاری‌ها گرفته شود و بتوانیم در کنار هم گام‌های مطلوبی در جهت نیل به اهداف فرهنگی بزرگ و پاسداشت خانواده‌های شهدا و جانبازان برداریم.

وی در ادامه ارتباط تنگاتنگ و ایجاد نشست‌ها و کارگاه‌های مشترک را ابزار دستیابی به اهداف مشترک و عامل مؤثری در جلوگیری از موازی کاری دانست.

او در خصوص بار فرهنگی‌ای که این تفاهم‌نامه بر دوش امضاکنندگان می‌گذارد گفت: وقتی امضای فردی زیر تفاهم‌نامه‌ای می‌نشیند، قطعاً باید تمام نکات آن تفاهم‌نامه موبه‌مو اجرا شود.

حجت‌الاسلام سعید داوودی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی جنوب شرق تهران، در خصوص انگیزه‌ای که منجر به امضا این تفاهم‌نامه شد، گفت: تلاش ما بر آموزش و فرهنگسازی در بچه‌ها است؛ چون پیامبر (ص) فرمودند، هرچه در جوانی یاد گرفتیم، نقش بر سنگ است. از این رو بر آن شدیم تا با ادارات تعامل‌های بیشتر و بهتری داشته باشیم تا بتوانیم برای انجام کارهای فرهنگی قوی‌تر و مثبت‌تر، برنامه‌ریزی روان‌تر و سلیس‌تری داشته باشیم.

وی در ادامه در خصوص نحوه‌ی همکاری دو نهاد فرهنگی طرف تفاهم‌نامه افزود: سازمان تبلیغات اسلامی، نهادی صرفاً فرهنگی است، ما برنامه‌ها را سازمان‌دهی و نظارت می‌کنیم و فرهنگسرا هم که به‌نوعی کار فرهنگی انجام می‌دهد. چه بهتر که فعالیت‌های این دو نهاد با هم همسو شده و برخی از کارهای فرهنگی سازمان تبلیغات در قالب فعالیت‌های فرهنگسرا گنجانده شود.

مجید خاکسار مسئول واحد فرهنگی کمیته امداد امام خمینی جنوب شرق تهران، در خصوص امضای تفاهم‌نامه و نتایج آن ابراز خرسندی کرد و گفت: یکی از سرفصل‌های کاری ما ارتباط با سایر سازمان‌ها و بهره‌مندی مددجویان از حداکثر پتانسیل خدمات فرهنگی و ورزشی آن‌ها است. درواقع هدف ما این است که خانواده‌هایی که از تمکن مالی برخوردار نیستند هم بتوانند از امکانات، برخوردار و منتفع شوند.

نخستین نمایشگاه فرهنگ و هنر تهران تا ۳ خرداد در پردیس ملت ادامه دارد و انعقاد قراردادها و تفاهم‌نامه‌ها یکی از بخش‌های آن است. 

نظر شما