جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۵۳
کد خبر: ۸۶۹۶۸
|
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۰
در ششمین روز از برگزاری نمایشگاه فرهنگ و هنر تهران صورت گرفت
فرهنگسرای تهران و مدیریت فرهنگی هنری منطقه 22 با هدف بهره مندی بیشتر و بهتر از امکانات و ظرفیت های منطقه ای و فرامنطقه ای جهت ارایه خدمات فرهنگی به شهروندان، همزمان در ششمشن از برگزاری نخستین نمایشگاه فرهنگ و هنر تهران در پردیس سینمایی ملت، با مجموعه ورزشی تفریحی آزادی و انتشارت نظری تفاهم نامه همکاری فرهنگی امضاء کرد.
امضاء تفاهم نامه فرهنگسرای تهران با مجموعه ورزشی آزادی و انتشارات نظریبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تفاهم نامه‌های مزبور صبح شنبه اول خرداد به امضاء امیر حسین قربانی رییس فرهنگسرای تهران و مدیر فرهنگی هنری منطقه ۲۲ از یک سو و فرهاد نیکو خصال رئیس مجموعه ورزشی و تفریحی آزادی و جعفر حاجی کریم نظری مدیر مسئول انتشارات نظری از سوی دیگر رسید.

در مراسم امضای تفاهم‌نامه میان آقایان موسوی معاون مجموعه ورزشی و تفریحی آزادی، دکتر برزده معاون حقوقی انتشارات نظری و احمد زارعی معاون پشتیبانی فرهنگسرای تهران و مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۲۲ حضور داشتند.

این تفاهم نامه‌ها در راستای نامگذاری سال ۹۵ توسط مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به عنوان سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل»، در جهت بهره مندی بیشتر از امکانات و ظرفیت‌های شهر تهران برای انجام فعالیت‌های فرهنگی، تفریحی و گردشگری به امضا رسید.

بر اساس تفاهم نامه با مجموعه ورزشی و تفریحی آزادی، جشنواره‌های فرهنگی و کنگره‌های یادبود ورزشکاران، کلاس‌ها و دوره‌های فرهنگی و قرآنی، نشست‌های اخلاقی ویژه ورزشکاران، جانمایی برای ارائه موضوعات اخلاقی و فرهنگی در ورزشگاه، همکاری و مشارکت به منظور تدوین و اجرای برنامه‌های فرهنگی و اسلامی مناسب تماشاگران مسابقات ورزشی از جمله محورهایی است که بر اساس این تفاهم نامه، از این پس با همکاری مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۲۲ در مجموعه ورزشی آزادی اجرا خواهد شد.

در این سند تفاهم  اختصاص فضا برای مشارکت در برگزاری نمایشگاه‌های فرهنگی و هنری فصلی، مشارکت در تولید و توزیع محصولات فرهنگی، همکاری و مشارکت در استفاده از ظرفیت‌های موجود اعم از نیروی انسانی، فضاهای فرهنگی و ورزشی، ترویج همکاری‌های ورزشی و فرهنگی بین دو دستگاه و راه اندازی کاروان‌های راهیان نور ویژه ورزشکاران از دیگر محورهای سند همکاری میان مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۲۲ و مدیریت مجموعه ورزشی آزادی  است.

هم چنین بر اساس تفاهم نامه با انتشارت نظری برنامه‌های مشترک در حوزه ترویج کتابخوانی برگزار خواهد شد.

همکاری و مشارکت در برگزاری برنامه‌های فرهنگی هنری در قالب همایش، نقد و بررسی و رونمایی کتاب در راستای اهداف ۱۸ گانه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، ترویج فرهنگ کتاب و کتاب و کتابخوانی، تشکیل کارگروه تخصصی به منظور ایجاد و توسعه زمینه‌های همکاری فرهنگی و هنری، غنی سازی محتوای علمی برنامه‌های فرهنگی و هنری، همکاری در ایجاد ارتباط فعال با شخصیت‌ها، تشکل‌ها و نهادهای فرهنگی و تحقیقی به منظور بهره برداری از نظرات و تجارب و دستاوردهای تحقیقانی، همکاری و مشارکت در استفاده از ظرفیت‌های موجود (نیروی انسانی، فضاهای فرهنگی، و....)، از جمله مفاد تفاهم نامه همکاری فرهنگسرای تهران و مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۲۲ با انتشارات نظری است.

همکاری و مشارکت در تهیه و توزیع محصولات فرهنگی، همکاری در جهت حمایت هدفمند از نویسندگان و صاحبان اثر و امکان (شناسایی و معرفی نویسندگانی که در موضوعات مختلف مذهبی، انقلابی، علمی، تاریخی، ادبی، دفاع مقدس، اقتصاد مقاومتی و.... نوشته و یا اثر داشته باشند توسط مدیریت فرهنگی هنری منطقه و چاپ و نشر آثار توسط انتشارات نظری) و امکان استفاده از ظرفیت اهدای کتاب نوسط انتشارات به صورت فصلی برای کتابخانه‌های منطقه ۲۲ از دیگر مفاد این سند همکاری است.

مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۲۲ در نخستین نمایشگاه فرهنگ و هنر تهران به ارائه دستاوردها و برنامه‌های خود در دو حوزه گردشگری و آپارتمان نشینی پرداخته است.

برگزاری کارگاه‌های آموزشی و هنری، عقد تفاهم نامه‌های فرهنگی با نهادهای مختلف و نمایشگاه دستاوردها و محصولات، از جمله بخش‌ها و برنامه‌های مراکز فرهنگی هنری منطقه ۲۲ در نمایشگاه فرهنگ و هنر تهران است.

در بخش ویژه چهل خانه، فرهنگسرای تهران و مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۲۲ به ارائه محصولات و دستاوردهای خود در عرصه ترویج فرهنگ آپارتمان نشینی می‌پردازد و هم چنین با توجه به تعریف هویت گردشگری برای این منطقه، جاذبه‌های گردشگری منطقه ۲۲ به بازدیدکنندگان معرفی می‌شود.
نظر شما