جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۱۴
کد خبر: ۸۶۹۷۸
|
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۲
رییس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس:
رییس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با حضور در غرفه مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۲۲ گفت: جمع شدن تمام کارها و تراوشات فکری مراکز مختلف فرهنگی در یک مکان باعث آشنایی مخاطبان با اتفاقات متعدد فرهنگی در سطح شهر تهران است.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، امیر ابراهیم گلفام در نخستین نمایشگاه فرهنگ و هنر تهران حاضر شد و از غرفه‌ها بازدید کرد.

وی با حضور در این نمایشگاه گفت: شهرداری‌ها تنها برای خدمات شهری و زیرساخت سازی به وجود نیامده اند بلکه فرهنگ و هنر شهروندان را هم برعهده دارند. و مراجع تقلید کشور هم به آن اشاره کرده‌اند و شهرداری تهران نیز موظف است به فرهنگ و دین مردم برسد.

امیرگلفام افزود: این تعداد کتابخانه و این تعداد نقاط فرهنگی که زیر نظر سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران فعالیت می‌کند کم نظیر و حتی بی نظیر است. من با چند فرهنگسرا کار کردم و تا حدودی از عملکرد و فعالیت‌های فرهنگسراها در نقاط مختلف تهران آگاهی دارم. هر کدام از آن‌ها یک کار فرهنگی را به شیوه خودشان انجام می‌دهند و بعضی اوقات از کارهای فرهنگسرای دیگر با خبر نبودند. اما این نمایشگاه فرصت مناسبی برای باخبر شدن از فعالیت‌های یکدیگر است.

رییس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس درباره تأثیر برگزاری این نمایشگاه گفت: جمع شدن تمام کارها و تراوشات فکری و کارهای صحنه‌ای و میدانی و فعالیت‌های ادیبانه مراکز مختلف فرهنگی در یک مکان و در کنار هم باعث آشنایی مخاطبان با اتفاقات متعدد فرهنگی در سطح شهر تهران است. اگر واقع بینانه نگاه کنیم هر کسی تنها به فرهنگسرای محل سکونت خود مراجعه می‌کند و از خیلی از برنامه‌های دیگر مناطق بی خبر است. در اینجا با صرف وقتی کوتاه و با نگاهی اجمالی می‌تواند از اتفاقات خوب فرهنگی در شهر تهران را با خبر شود.

وی در پایان بیان کرد: من از دیدن این صحنه‌های زیبا و قشنگ بسیار لذت می‌برم و از تمام کسانی که برای فرهنگ جامعه کار می‌کنند تشکر می‌کنم. نقش فرهنگ در جامعه از نقش‌هایی است که خوراک روح ماست و آن را صیقل داده و ضروری است. از متولیان فرهنگی هم می‌خواهم که بسترهای بیشتری برای توسعه این گونه کارها ایجاد کنند. ما نیز آمادگی همکاری با همه فرهنگسراها را داریم تا با انجام کارهای مشارکتی هم کار آنها و هم کار ما با غنای بیشتری اجرا شود
نظر شما