جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۲۸
کد خبر: ۸۷۰۹۳
|
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۹
آیین رونمایی کتاب آموزشی سه جلدی دف با عنوان (ریتم و دف) اثر مسعود حبیبی، عصر جمعه ۷ خرداد در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد.
کتاب سه جلدی ریتم و دف اثر مسعود حبیبی رونمایی شدبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در این مراسم کلیپی از فعالیت‌های هنری مسعود حبیتی به همراه سخنان هنرمندان موسیقی چون محمد سریر، علی اکبر شکارچی، حسام الدین سراج، هادی منتظری، فردین خلعتبری و محمد اسماعیلی درباره اخلاق، ویژگی‌های شخصیتی، شیوه آموزش و تالیفات این هنرمند پخش شد.

معصومه مهرعلی  خواننده و مدرس آواز و هومان اسعدی  پژوهشگر، ردیف دان و مدرس موسیقی چند دقیقه‌ای درباره فعالیت‌ها و روش آموزش و خصوصیات فردی حبیبی سخن گفتند.

اجرای سه نوازی دف با هنرمندی پرهام صارمی، غلامرضا جعفری و امیررضا توسلی از شاگردان مسعود حبیبی با ساخته‌هایی از ارسلان کاوه بخش بعدی این مراسم بود.

مسعود حبیبی ضمن بیان علاقه‌اش به موسیقی از سن ۹ سالگی گفت: ساز اصلی من پیانو بود  و تا اواخر دهه شصت با رادیو و تلویزیون همکاری داشتم. تا اینکه از طریق یکی از دوستان مرحومم با دف آشنا شدم و علاقه‌ام به این ساز روزبه‌روز بیشتر شد. از آن پس چه در ارکسترهای مربوط به صدا و سیما و چه در اجراهای داخلی و خارجی ساز تخصصی دف را برگزیدم.

 معصومه مهرعلی گفت: مسعود حبیبی همیشه سعی در فراگیری، حفظ و اشاعه موسیقی داشته است. شغل مورد قدردانی انبیاء و اولیاء هم معلمی است. هیچ‌یک از مشاغل مثل پزشکی، وکالت یا مهندسی بدون وجود شغل شریف تعلیم و تربیت نمی‌تواند به درجه الهی برسد و ما امروز به پاس سال‌ها تلاش  این استاد موسیقی  اینجا جمع شدیم تا درشادی تألیف و رونمایی سه جلد از کتاب‌های او سهیم باشیم. 

 هومان اسعدی پژوهشگر، ردیف‌دان و مدرس موسیقی نیز در این مراسم خاطرنشان کرد: استاد حبیبی برای ورود دف به موسیقی کلاسیک زحمات زیادی کشید و امروز این ساز با تلاش این استاد موسیقی به  ارکسترهای ایرانی در سراسر دنیا معرفی شده است.

دراین مراسم با حضور حساسم الدین سراج،  هومان اسعدی، کامبیز گنجه‌ای، هادی منتظری، محمودفرهنمند، معصومه مهرعلی و ارسلان کاوه از اساتید و هنرمندان موسیقی آیین رونمایی سه جلد از "مجموعه ۷ جلدی ریتم و دف "برگزارشد.

همچنین  تابلو خوشنویسی به خط" استاد پورشیرازی" به مسعود حبیبی تقدیم شد.

اجرای گروهی موسیقی  به نوازندگی هادی منتظری، ارسلان کاوه، مسعود حبیبی و بامداد فلاحتی  و سپس گروه نوازی مسعود حبیبی، پرهام صارمی، رضا موسوی زاده، شعیب شهابی، غلامرضا جعفری و فرزاد قیصری پور پایان بخش این مراسم بود.
نظر شما