جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۱۶
کد خبر: ۸۷۳۶۵
|
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۱
سید احمد موسوی مدیر فرهنگی هنری منطقه ۲۱ و رییس فرهنگسرای تهرانسر به تمجید از پویش اقتصادی «ایرانی، ایرانی بخر» پرداخت و گفت: این پویش «مصرف کالای ایرانی»، تلاش نوینی است تا با اصلاح الگوی مصرف و دوری از مصرف‌گرایی غربی، جریانات فرهنگی نوینی در زمینه مصرف کالای داخلی شکل گیرد.
پویش «مصرف کالای ایرانی»، تلاش نوینی در جریان سازی فرهنگی استسید احمد موسوی مدیر فرهنگی هنری منطقه ۲۱ و رییس فرهنگسرای تهرانسر در گفت‌وگو با رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به تبیین دیدگاه‌های موجود در حوزه برنامه‌های ماه مبارک رمضان، عملکرد و برنامه‌های آتی این منطقه در سال ۹۵ پرداخت.
 
موسوی با تکیه بر بیانات رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مبنی بر نام‌گذاری سال ۹۵ با عنوان «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» بیان داشت: در راستای احقاق فرمایشات رهبری، شایسته است ضمن بررسی‌های و تحقیقات مدون و شناسایی تهدیدات و تبدیل آن به فرصت، اقدام شود و در راستای دوری از شعار زدگی گام برداریم.
 
وی افزود: با توجه به بافت صنعتی و حضور قالب کارخانجات و شرکت‌ها بزرگ ملی در منطقه۲۱، این مجموعه در سالیان اخیر در چند محور وارد عمل شده است، از این اقدام‌ها می‌توان به تقدیر از کارگران نمونه بخش‌های تولیدی، برگزاری جشنواره‌های هنر کارگری، برگزاری دوره‌های آموزشی در ابعاد شهروندی و روان‌شناختی، برگزاری دوره‌های مهارت‌های فردی و اجتماعی ویژه کارکنان و خانواده‌های ایشان، تعامل با کارخانجات حول محورهای پژوهشی و ... اشاره داشت.

موسوی در تشریح  آخرین اقدامات این منطقه حول محور اقتصاد مقاومتی گفت: با توجه به حلول ماه مبارک رمضان و برگزاری ویژه برنامه بر آستان جانان فرهنگسرای تهرانسر همگام با دیگر مناطق و مراکز سازمان فرهنگی هنری، با برگزاری پویش «مصرف کالای ایرانی»، تلاش نوینی در جریان سازی فرهنگی را آغاز کرده است، تا ضمن اصلاح الگوی مصرف و دوری از مصرف‌گرایی غربی، جریانات فرهنگی نوینی در زمینه مصرف کالای داخلی شکل گیرد، از دستاوردهای این پویش می‌توان به رونق تولید داخلی، اشتغال‌زایی جوانان، جلوگیری از قاچاق کالا اشاره داشت.

وی با بیان حضور همیشگی مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۲۱ در عرصه فرهنگ و صنعت، در تبیین برنامه‌های آتی این منطقه بیان داشت: فرهنگسرای تهرانسر در طرحی جامع در تلاش است تا در جشنواره «فرهنگ، هنر و صنعت» ضمن بازشناسی هنرمندان صنعتگر منطقه ۲۱ مجالی برای تحقق و بروز تجلی هنری کارگران عرصه صنعت را فراهم کند.
نظر شما