دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۵۴
کد خبر: ۸۷۴۸۲
|
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۶
دهمین برنامه «یک شب نورانی» همزمان با دوازدهمین روز ماه مبارک رمضان ساعت ۱۹:۳۰ شامگاه روز شنبه ۲۹ خرداد با تجلیل از نخبه قرآنی مسجد صاحب الزمان (عج) در حضور نمازگزاران و روزه داران و به همت فرهنگسرای گلستان برگزار شد.
تجلیل از نخبه قرآنی در دهمین ویژه برنامه «یک شب نورانی» منطقه ۸به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، این برنامه در دو بخش ایستگاهی و مراسم برپا شد که در بخش ایستگاهی نمایشگاه کتاب‌های مذهبی با تخفیف ۲۰درصد، نگاه گذر حروف مقطعه (نمایشگاه آثار خوشنویسی استاد می‌نایی)، ایرانی، ایرانی بخر (یادداشت شهروندان در خصوص خریدکالاهای ایرانی در سال اقتصاد مقاومتی)، مشاوره، نقاشی و قصه گویی بر روی کاربرگ‌های موضوعی با رمضان، هنر قرآنی و ایستگاه سلامتی (تست قند خون و فشار) برپا شد. ترتیل خوانی جزء دوازدهم قرآن با حضور قاری ممتاز حمید رضا کبوک آغازگر این برنامه بود. 

در ادامه حاج آقا فیاضی رئیس سابق ستاد اقامه نماز سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران وامام جماعت مسجد صاحب الزمان (عج) بر محور تکریم زندگی و قداست و پویایی آن سخنرانی کردند. 

وی با اشاره به زندگی سراسر رحمت وبرکت ائمه معصومین (ع) گفت: اگر ما به گوشه‌های خیلی کوچکی از زندگی سراسر رحمت و برکت ائمه معصومین (ع) توجه داشته باشیم آن وقت هیچ چیز از قداست و پویایی خانواده‌ها کاسته نخواهد شد. سلسله مراتب در زندگی، تعریف هر چیز در جای خود و به موقع که از طرفی عدالت نامیده می‌شود در زندگانی با برکت معصومین موج می‌زند. این بزرگواران نیز پیرو دستورات و فرامین الهی بودند. پس ما می‌توانیم با بهره گیری از کلام الهی و سیره امامان معصوم سنگ بنای زندگیمان را محکم و استوار بگذاریم. وقار و متانت و ادب کلام و صداقت را آمیزه رفتار و زندگی کنیم، آن وقت اثرات و برکات آن قبل از هر چیز به خود ما بر می‌گردد. اشاره کتاب الهی نسبت به احترام و نیکی به بزرگ‌تر‌ها از همین جا نشات می‌گیرد. این احترام بزرگتر‌ها ثمرات تربیتی خوبی روی کودکان خواهد داشت. 

در ادامه با توجه به هنگامه اذان مغرب، گلبانگ اذان توسط آقای کبوک در فضای مسجد طنین انداز و نماز مغرب و عشا توسط امام جماعت مسجد صاحب الزمان (عج) اقامه شد. بعد از اذان و صرف افطاری ساده بخش دوم برنامه‌ها با تلاوت مجلسی استاد پورزرگری از قاریان بین المللی ادامه یافت. گروه تواشیح محراب با سه اجرای فاخر برنامه را ادامه دادند و از ۵ نفر شامل خانواده معظم شهدا، کاسب نمونه، قاری نوجوان، خانواده موفق با ۲۵ سال زندگی مشترک و خادم مسجد با حضور مدیر محترم منطقه و امام جماعت مسجد با اهدای لوح وهدیه تقدیر شد. 

پایان بخش برنامه مسجد صاحب الزمان (عج) تجلیل از نخبه قرآنی، علی دهقان‌نژاد با هدف تشویق و ترغیب کودکان و نوجوانان به انجام تکالیف شرعی بود و لوح سپاس از سوی مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۸ توسط حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا فیاضی امام جماعت مسجد تقدیم این نخبه قرآنی شد.
نظر شما