جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۰۸
کد خبر: ۸۷۵۸۶
|
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۸
غرفه شناخت یزیدهای زمانه از طریق سرگرمی و فرهنگسازی، شهروندان تهرانی را با آن‌ها که در حق انسانیت، اسلام و مسلمین ظلم روا داشته‌اند، آشنا می‌سازد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، یکی از غرفه‌های پرطرفدار بر آستان جانان در پیاده راه ۱۷ شهریور، غرفه پرتاب دارت است. اما این مسابقه دارت جنسی متفاوت دارد، اینجا پیکان پرتاب دارت‌ها به سوی چهره‌هایی است که در حق مسلمانان و مظلومان جهان ظلم روا داشته‌اند. 

طلبه‌ جوانی که در این غرفه حضور دارد، چند نکته دینی ابتدایی را به کودکی که همراه مادرش به غرفه آمده است متذکر می‌شود و به وی کارت امتیازی اهدا می‌کند. 

جواد افرا، متصدی غرفه بازی فکری عنوان کرد: در این غرفه ضمن ایجاد فضایی سرگرم‌کننده برای مخاطبان، آنان را در شناخت یزیدهای زمانه هدایت می‌کنیم و در قالب مسابقه، نکات دینی را در حد بضاعت به آنان می‌آموزیم. 

وی با بیان اینکه مخاطبان غرفه بازی فکری از تمامی گروه‌های سنی هستند، افزود: همه کسانی که می‌تواند دارت پرتاب کنند، از خردسالان تا کهنسالان عزیز می‌توانند در این غرفه حضور یابند. 

افرا با اشاره به اینکه هدف‌گیری در این برنامه، کنجکاوی و سوال را در مخاطبان ایجاد می‌کند، اظهار کرد: در بنرهایی که به صورت سیبل دارت طراحی شده است، اطلاعاتی از یزیدهای زمانه و ظلم‌هایی که کرده‌اند آشنا می‌شوند. 

متصدی غرفه بازی فکری، کار اطلاع رسانی و فرهنگ سازی به روش بازی را رویکرد این غرفه دانست و افزود: به این شیوه عزیزان شهروند ضمن اینکه تفریح می‌کنند با اشخاصی آشنا می‌شوند که در عهد کنونی بزرگ‌ترین ظلم‌ها را در حق مسلمانان روا داشته‌اند یا تلاش کرده‌اند ضرباتی را به اسلام وارد کنند. 

افرا آشتی دوباره اقشار گوناگون جامعه با روحانیت را از اهداف دیگر این غرفه برشمرد و افزود: ممکن است مردم روحانیون را افرادی بدانند که فارغ از روابط اجتماعی بوده و فقط روی منبر‌ها قرار دارند. در حالی که اصل ماجرا این نیست. واقعیت این است که روحانیون نیز افرادی هستند که به سرگرمی و تعامل و ارتباط با مردم علاقه‌مند هستند. 

وی ادامه داد: احکام شرعی از مخاطبان پرسیده می‌شود و به آنان آموزش داده می‌شود. به طور مثال ۵ امتیاز را بهانه‌ای قرار می‌دهیم تا سوالاتی ابتدایی بپرسیم و نکته‌ای را آموزش دهیم، البته این سوالات به فراخور سن و دانش هر فرد پرسیده می‌شود. بسیاری از مخاطبان نیز در برنامه خاصی خیلی از احکام و سوره‌ها را می‌آموزند. مخاطبان برای حفظ سوره آماده می‌شوند، فرد را تشویق می‌کنیم و این فرد رغبت پیدا می‌کند تا سوره‌ای جدید حفظ کند. به همین ترتیب ممکن است از ابتدا تا پایان ماه مبارک چند سوره حفظ کند. 

وی با بیان اینکه استقبال شهروندان بسیار چشمگیر بوده، افزود: این بازی هیجان انگیز رقبت شهروندان به یادگیری نکات دینی و آموزشی را افزایش داده است. همچنین سعی شده است با شیوه‌های جدید مثل برگزاری مسابقات دارت به صورت لیگ، هیجان را در کنار یادگیری آموزه‌های دینی برای شهروندان به ارمغان بیاورد.
نظر شما