شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۱۳
کد خبر: ۸۷۶۰۵
|
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۳
استاد کرمعلی شیرازی در حاشیه نمایشگاه ربنا:
کرمعلی شیرازی خوشنویس برجسته می‌گوید سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران می‌تواند با نگاه ویژه تخصصی در مقوله اقتصاد هنر نقش مؤثرتری داشته باشد.
باید به صورت تخصصی وارد مقوله هنر شدبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، استاد کرمعلی شیرازی خوشنویس برجسته در بازدید از نمایشگاه ربنا در باغ موزه هنر ایرانی گفت: این نمایشگاه نمایش دهنده تمام هنرمندان نقاش و خوشنویس کشور نیست و نمی‌توان انتظار داشت که از تمامی هنرمندان اثری به نمایشگاه رساند؛ اما در مجموع اغلب آثار جوانان در نمایشگاه دیده می‌شود که موجب استقبال جوانان شده و خریداران آثار هم اغلب جوانان هستند.

وی با اشاره به اینکه از سال‌های دور با سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران همکاری داشته، گفت: در دوره‌ای مسئولیت بخش خوشنویسی این سازمان بر عهده بنده بود و در سالی که توسط مقام معظم رهبری به نام امیرالمؤمنین حضرت علی (علیه‌السلام) نام‌گذاری شده بود، جشنواره بزرگی برگزار کردیم که از دل آن جشنواره، موزه هنرهای دینی امام علی (علیه‌السلام) بیرون آمد.

شیرازی ادامه داد: این سازمان با وجود تمام مشکلاتی که در حوزه هنر وجود دارد، در این زمینه موفق عمل کرده و به ویژه در زمینه آموزش و ارائه آثار هنری حضور تأثیرگذاری داشته است. در برگزاری برنامه‌های هنری هم، اغلب با دعوت معاونت هنری سازمان فرهنگی هنری هنرمندان دورهم جمع می‌شویم و دیداری تازه می‌کنیم که جا دارد از مسئولان این سازمان تشکر کنم.

این هنرمند برجسته کشورمان گفت: اگر که سازمان بتواند در زمینه ارائه کار به صورت حرفه‌ای عمل کند و علاوه بر حوزه عمومی، به صورت تخصصی وارد مقوله هنر شود و حرفه‌ای تر عمل کند، می‌تواند هم در زمینه ارائه بهتر آثار هنری به مخاطبان و هم در زمینه اقتصاد هنر نقش مؤثرتری ایفا کند.

استاد کرمعلی شیرازی متولد ۱۳۳۹ شیراز است؛ این خوشنویس برجسته کشورمان، آموزش خوشنویسی را از ۱۳۵۴ نزد نصرالله معین اصفهانی آغاز کرد و پس از دریافت گواهینامه ممتاز از انجمن خوشنویسان ایران در محضر استاد غلامحسین امیرخانی، استاد ارشد انجمن خوشنویسان، به صورت حضوری و مکاتبه‌ای آموزش‌های تکمیلی را دریافت کرد. سپس مدتی در مقام ریاست انجمن خوشنویسان استان اصفهان فعالیت کرد و پس از مهاجرت به تهران در ۱۳۶۷ به عضویت شورای عالی انجمن خوشنویسان ایران درآمد. شیرازی در سال ۱۳۷۸ موفق به دریافت گواهینامه استادی از انجمن خوشنویسان ایران شد و موفقیت‌های بی شماری را کسب کرد و آثار وی در موزه‌های ایران و جهان نگهداری می‌شوند. کرمعلی شیرازی تاکنون موفق به دریافت جوایز مختلفی در زمینه خوشنویسی، از جمله جایزه اول خوشنویسی کشوری در سال ۱۳۶۴، جایزه اول خوشنویسی کشوری در سال ۱۳۶۵ و نفر برگزیده در جشنواره خوشنویسی جهان اسلام در سال ۱۳۷۶، برنده جایزه اول در جشنواره جهانی امارات (شارجه) در سال ۱۳۸۷ شده است.

نمایشگاه آثار خوشنویسی و نقاشی‌خط ۴۰ استاد هنرهای تجسمی با عنوان «ربّنا» در باغ موزه هنر ایرانی تا یازدهم تیر ماه پذیرای شهروندان بود.

مطالب مرتبط
نظر شما