شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۵۸
کد خبر: ۸۷۵۰۲
|
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۷
خوشنویس پیشکسوت کشورمان می‌گوید نباید تنها به حضور هنرمندان جهانی به کشور بسنده کنیم و می‌توانیم حضور هنر و هنرمندان ایرانی در نمایشگاه‌های بین‌المللی را تقویت کنیم.
حضور هنر ایرانی در جهان را پر رنگ کنیمبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، اسرافیل شیرچی خوشنویس برجسته کشورمان در حاشیه بازدید از نمایشگاه ربنا در باغ موزه هنر ایرانی گفت: چیدمان آثار مناسب بوده و فکر می کنم نمایشگاه غنی و خوبی از لحاظ فرهنگی و هنری شاهد هستیم. 
 
وی افزود: با توجه به کمبود زمانی که در تهیه آثار این نمایشگاه وجود داشت، کیفیت آثار بسیار بالاست و همت مدیران سازمان فرهنگی هنری در برپایی این نمایشگاه در ماه مبارک رمضان ستودنی است. 
 
این هنرمند برجسته کشورمان با اشاره به حضور دو اثر خود در این نمایشگاه گفت: حال و هوای آثار من در این نمایشگاه ایرانی است؛ سعی کردم از خط ایرانی استفاده کنم که شکوهمندی خاصی دارد. امیدوارم نگاه مدیران ما به این خط بیشتر باشد. خط ایرانی، نگاه حافظ و مولانا و تبلور خوبی‌هاست. 

شیرچی ادامه داد: چه در حال و هوای کلاسیک و چه در حال و هوای مدرن، همواره خاستگاهِ خط تعالی و زیبایی بوده و خط ما از غم و رنگ پریدگی دوری گزیده است.
 
وی با اشاره به همکاری دیرینه خود با معاونت هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، گفت: من سعی می کنم همواره به فعالیت های هنری این سازمان احترام بگذارم؛ چون شهرداری با دارا بودن ده‌ها فرهنگسرا در محلات مختلف شهر تهران می تواند نقش موثری در مسائل فرهنگی داشته باشد و همواره نیاز به همراهی هنرمندان دارد.
  
به گفته شیرچی، مدیران فرهنگی و هنری شهرداری تهران می‌توانند بدون عینک سلیقه با هنرمندان مختلف کشور هم اندیشی کرده و برنامه‌های متنوعی برگزار کنند. وی افزود: جا دارد در حوزه بین‌الملل، فعالیت‌های هنری کشورمان گسترش پیدا کند و فقط به حضور برخی هنرمندان کشورهای مختلف به ایران بسنده نکنیم و حضور موثری در دنیا داشته باشیم.
   
خوشنویس پیشکسوت کشورمان ادامه داد: مدیران فرهنگی باید نگاه ویژه‌ای هم به نسل جوان کشور داشته باشند. به نظر من در نمایشگاه ربنا این نگاه ویژه به نوخیزان عرصه هنر وجود دارد و از مدیر نگارخانه باغ موزه هنر ایرانی که یک هنرمند جوان است تا استفاده از آثار جوانان، این اتفاق مبارک دیده می‌شود.
       
اسرافیل شیرچی هنرمند خوشنویس کشورمان متولد سال ۱۳۴۱ در شهرستان بابل و دانش‌آموخته دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است. این استاد ارشد خطاطی و خوشنویسی، عضو انجمن خوش‌نویسان ایران است و در آثار خود توجه ویژه‌ای به خط شکسته نستعلیق دارد. شمار بسیاری از آثار خوشنویسی این هنرمند از جمله سیمای رستم در شاهنامه فردوسی، شهریار شهر غزل، تاب شکسته، حلقه عشق، گلبانگ حافظ، آواز شقایق، اسرار ازل (خیام)، تماشاگه راز، گذاران (مولانا) در قالب مجموعه‌هایی نفیس به چاپ رسیده‌اند. پوستر‌های نفیس و کارت پستال خط در انواع مختلف، کاست ویدئویی آموزش خط شکسته نستعلیق، پژوهش و گفت و گوهای گوناگون در زمینه هنر نیز از دیگر آثار این هنرمند کشورمان است. همچنین شیرچی نمایشگاه‌های گوناگون از آثار خوشنویسی‌اش را از سال ۱۳۵۹ در نمایشگاه‌های داخل و خارج از کشور برگزار کرده ‌است.
   
نمایشگاه آثار خوشنویسی و نقاشی‌خط ۴۰ استاد هنرهای تجسمی از جمله اسرافیل شیرچی با عنوان «ربنا» در باغ موزه هنر ایرانی در حال برگزاری است و علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند تا یازدهم تیر ماه از ساعت ۱۸:۳۰ تا ۲۳ به باغ موزه هنر ایرانی واقع در میدان تجریش، خیابان دربندی (مقصود بیک)، سه راه دکتر حسابی، شماره ۳۰، باغ موزه هنر ایرانی مراجعه کنند.

مطالب مرتبط
نظر شما