جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۴۱
کد خبر: ۸۷۶۱۸
|
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۴
در دومین شب از لیالی نورانی قدر و شب شهادت مولای متقیان حضرت علی (ع)، میدان امام حسین (ع) با نمایشگاهی معنوی و دارای حال و هوایی قرآنی از روزه‌داران پذیرایی کرد. نمایشگاه وصال یار در این شب نیز همچون شب نوزدهم ماه مبارک رمضان، در کنار شهروندان روزه‌دار بود.
اجرای وصال یار در میدان امام حسین (ع)به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در شب شهادت مولای متقیان و دومین شب قدر، ویژه برنامه «وصال یار» با غرفه‌های متنوع فرهنگی، قرآنی و آموزشی، در میدان امام حسین (ع) تا پایان مراسم احیا میزبان شهروندان تهرانی بود. 

اهدای اسماء مبارکه به خط خوش نستعلیق

محمد شرف‌الاسلامی، فعال هنری وکار‌شناس خوشنویسی گفت: بیش از ۱۲ سال است در رشته خوشنویسی و در گرایش نستعلیق فعال هستم و در شب‌های قدر، با حضور در ویژه برنامه وصال یار، به شهروندان عزیز خدمت‌رسانی می‌کنم. 

وی در خصوص غرفه‌ خوش‌نویسی عنوان کرد: توفیق پیدا کردیم در دیگر شب‌های غرفه نقاشی از جمله شب شهادت حضرت علی (ع) با ارائه طرح‌های نستعلیق و شکسته، میزبان شهروندانی باشیم که در این فضای معنوی حضور دارند. 

شرف‌الاسلامی با اشاره به اینکه مخاطبان این غرفه محدودیتی از لحاظ سنی ندارند، گفت: برای همه‌ کسانی که پای این غرفه حضور پیدا کنند و علاقه‌مند باشند، خط نوشته می‌شود و در خصوص خطاطی، نکاتی ارائه خواهد شد. تقریبا از تمامی قشرهای سنی، به این هنر ارزنده، ذوق و علاقه نشان داده‌اند و در غرفه خوشنویسی حضور می‌یابند. 

این هنرمند ادامه داد: دلیل این امر آن است که هنر خوش‌نویسی، از حیث سنی، محدودیت خاصی نداشته و هر فرد علاقه‌مندی با پشتکار و اشتیاق خود می‌تواند به این عرصه ورود پیدا کند. 

در این غرفه اسماء ائمه و اسماء حسنی را به خط خوش نستعلیق می‌نویسیم و به علاقمندان تقدیم می‌کنیم تا به عنوان یادبودی از این شب عزیز بوده و ضمناً زمینه علاقه‌مندی و فعالیت آنان در این هنر فراهم شود. 

مسئول غرفه خطاطی در ویژه برنامه نمایشگاهی وصال یار، استقبال شهروندان از این غرفه را شایسته تقدیر دانست و گفت: خوشبختانه استقبال بسیار خوب بوده است؛ به طوری که این غرفه همواره از آغاز فعالیت خود شاهد حضور مخاطبان بوده است. این دست برنامه‌های فرهنگی در چنینی فضاهای عمومی و در معرض عبور و توجه مردم، به نوعی ترویج و تبلیغ حوزه‌هایی است که ریشه در فرهنگ، آداب و سنن بومی کشورمان دارد و به این کمک می‌کند که این آموزه‌ها در دل و جان مردم رسوخ کند واین فرهنگ غنی و اصیل را ترویج دهد. 

همراهی و انس کودکان با امام زمان (ع) تا وصال یار

اعظم رشیدی، متصدی غرفه کودک مستقر در ویژه برنامه وصال یار گفت: غرفه کودک در دومین شب از شب‌های قدر، با مخاطبینی از سنین ۳ تا ۱۶ سال، فعالیت دارد. 

این فعال فرهنگی، هدف از فعالیت غرفه کودک در ویژه‌برنامه وصال یار را آشناسازی کودکان و نوجوانان با ولایت حضرت مهدی (عج) عنوان کرد و افزود: غرفه کودک با هدف آشنا شدن هر چه بیشتر کودکان عزیز با حضرت مهدی (عج) فعال است. 

رشیدی ادامه داد: داستانی برای کودکان نقل شده و بر اساس آن، یک نقاشی موضوعی توسط کودکان کشیده می‌شود. این برنامه از شب نوزدهم ماه مبارک رمضان آغاز شده و تعداد قابل توجهی از کودکان و نوجوانان، نقاشی خود را در موضوع داستان نقل شده ارائه داده‌اند. 

وی با یادآوری امکان شرکت کودکان در این فعالیت به صورت حضوری در غرفه و یا در منزل گفت: تعداد زیادی از کودکان و نوجوانان، نقاشی خود را در ساعات برپایی غرفه نقاشی می‌کنند و این امکان وجود دارد که نقاشی خود را در منزل نقاشی کرده و در برنامه بعدی تحویل دهند. 

مسئول غرفه کودکان ویژه‌برنامه وصال یار، با اشاره به استقبال بسیار خوب کودکان و خانواده‌های آنان از این ویژه برنامه در این شب‌ها گفت: تنوع و حضور رنگ در کنار داستانی که برای بسیار از بچه‌ها دارای جذابیت است، استقبال خوب این عزیزان و خانواده‌هایشان را به همراه داشته است. 

رشیدی با بیان اینکه در نخستین شب لیالی قدر و آغاز ویژه‌برنامه وصال یار، بالغ بر ۶۰ نفر شرکت‌کننده اصلی از مخاطبان بین ۳ تا ۱۵ سال حضور یافتند و تا ساعت اولیه امشب، بالغ بر ۵۰ نفر شرکت کردند، ابراز امیدواری کرد ادامه این استقبال در شب دوم ویژه برنامه وصال یار و همچنین سومین شب ویژه برنامه در بیست و سومین شب ماه مبارک رمضان، رشد فرهنگ و آموزه‌های دینی از جمله آشنایی با حضرت صاحب‌الزمان (عج) را برای آینده سازان کشورمان به همراه داشته باشد. 

گفتنی است ویژه برنامه وصال یار به همت سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران، در لیالی مبارک قدر در محوطه فرهنگی میدان امام حسین (ع) با غرفه‌های متنوعی همچون نذر کتاب، کودک، خوشنویسی، ختم دعای عهد، محصولات فرهنگی، نمایشگاه کتاب و... میزبان شهروندان تهرانی است.
نظر شما