شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۵۵
کد خبر: ۸۷۶۵۹
|
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۸
نشست هم‌اندیشی کمیته فرهنگی ستاد اقامه نماز عید سعید فطر برگزار شد
در نشست هم‌اندیشی کمیته فرهنگی ستاد اقامه نمار عید سعید فطر رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و رییس این کمیته از برگزاری ویژه‌برنامه‌ای با عنوان «فرهنگسرای نشاط بندگی» خبر داد و افزود: باید نشاط بندگی را برای مردم نهادینه کنیم.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نشست هم‌اندیشی کمیته فرهنگی ستاد اقامه نمار عید سعید فطر با حضور محمود صلاحی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و رییس این کمیته فرهنگی و نمایندگانی از تمامی مراکز فرهنگی پایتخت از جمله سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، شورای عالی انقلاب فرهنگی، مرکز رسیدگی به امور مساجد، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حوزه هنری استان تهران، سپاه محمد رسول الله(ص)، شبکه تلویزیونی تهران، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، نهاد مقام معظم رهبری، اداره کل ورزش و جوانان استان تهران و معاونت امور اجتماعی شهرداری تهران برگزار شد.
 
رییس سازمان فرهنگی هنری و رییس کمیته فرهنگی ستاد اقامه نماز عید فطر در ابتدای سخنان خود با تاکید بر نقش مهم فرهنگ‌سازی گفت: کاری که باید خیلی پیشتر از اینها در جمهوری اسلامی ایران اتفاق می‌افتاد شادسازی صحنه‌های عبادی به ویژه عبادت‌های جمعی بود. به نظر من اینکه امروز جوانان نسبت به سال‌های گذشته حضور کم‌رنگ‌تری دارند، شاید به این دلیل است که همه ما فعالان در حوزه فرهنگ، کوتاهی کرده‌ایم و نتوانسته‌ایم آنها را جذب کنیم. 
 
وی افزود: این اتفاق متاسفانه به شکل جدی‌تری برای ماه مبارک رمضان نیز رخ داده است. ما نتوانستیم به درستی و کامل شادی‌ها و فواید این ماه را منعکس کنیم. حتی فوایدی که این ماه مبارک برای بدن دارد به گوش مردم نخورده است. 
 
صلاحی: نشاط بندگی را در مردم نهادینه کنیم

صلاحی تاکید کرد: رمضان ماه سرور است چرا که انسان زمانی که تصمیم می‌گیرد به سمت بندگی برود باید با نشاط باشد، در حال بندگی هم باید نشاط داشته باشد و بعد از آن هم که نا خودآگاه مسرور خواهد شد. دعا حالت نیاز و ارتباط با خدا دارد و این ارتباط مایه بهجت و سرور انسان است، نه غم و اندوه او.

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با تاکید بر القای نشاط در فعالیت‌های دینی گفت: ماه مبارک رمضان یکی از دایره‌های اصلی بندگی است و مرکز این دایره «نماز عید سعید فطر» است. این نماز هم باید حالت سرور داشته باشد، اینکه ما برای همه مخاطبان این نماز باشکوه تعبیری اندیشیده باشیم که این نشاط و شادمانی را در وجود آنها دو چندان کنیم.

وی در خصوص اجرای برنامه‌های فرهنگی در این روز تاکید کرد: درست است که ما برای انجام برنامه فرهنگی و هنری خود در داخل مصلی به دلیل برقراری امنیت محدودیت داریم، اما به سادگی می‌توانیم در خیابان‌ها و کوچه‌های منتهی به این مجموعه، با مشارکت اتحادیه‌ها به پذیرایی از مردم بپردازیم و باور کنید ثواب این پذیرایی‌ها کمتر از برگزاری مراسم افطاری نیست.

وی افزود: نکته‌ای که باید در توزیع بسته‌های فرهنگی حتما به آن توجه کنیم، توزیع منطقی و اصولی است. مثل تبلیغات انتخاباتی محصولات را توزیع نکنید، بگذارید مردم خودشان از محصولاتتان استفاده کنند. البته نکته‌ای که تهیه این محصولات باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد این است که از تولید محصولات یک بار مصرف بپرهیزید، عزم خود را جزم کنید تا محصولی را به مردم ارائه کنید که  آنها تمایل به نگهداشتنش داشته باشند.

صلاحی اضافه کرد: اگر همه نهادهای فرهنگی پایتخت دست در دست هم دهند می‌توانند اتفاقات بزرگ فرهنگی را در این روز مبارک رقم بزنند. جامعه هدف هم می‌توانند کودکان و نوجوانان باشند، کسانی که عابدان آینده کشورند و باید نشاط بندگی را از همین امروز درک و دریافت کنند.
  
نشست هم‌اندیشی کمیته فرهنگی ستاد اقامه نمار عید سعید فطر با بیان فعالیت‌هایی که هر کدام از این نهادها بر عهده خواهند گرفت و هماهنگی‌های اولیه برای اجرای هر چه بهتر این مراسم به پایان رسید.
 
سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به عنوان مسئول کمیته فرهنگی نماز عید فطر با مشارکت تمامی نهادهای فرهنگی پایتخت در این روز فرهنگسرای «نشاط بندگی» را برپا خواهد کرد. این برنامه شامل بخش‌های مختلف محتوایی و میدانی است که در قالب ایستگاه، توزیع محصولات فرهنگی، بازی و سرگرمی، اجرای زنده و ... برگزار می‌شود. 
نظر شما