جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۴:۲۹
یکی از وظایف اصلی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، بهبود وضعیت فرهنگی کلان شهر تهران است.  ازجمله راه‌های رسیدن به این هدف گسترش فعالیت‌های این مجموعه در محلات شهر است که به سهولت می‌توان به اهداف مورد نظر دست یافت چراکه با رفتن در میان مردم در کوچه پس کوچه‌های پایتخت، خرده‌فرهنگ‌های بسیار حسنه و نیکی یافت می‌شود.
 
در بسیاری از این موارد امکان گسترش و ترویج بسیاری از این خرده فرهنگ‌ها وجود دارد و از این طریق بسیاری از نارسایی‌ها و معضلات ناچیز از نزدیک قابل مشاهده و امکان رفع و بهبود آن میسر است. 
 
برجسته‌سازی نخبه‌ها در امور شهری از دیگر وظایف سازمان
 به نظر بنده با الگو قرار دادن نخبه‌ها در امور شهری می‌توان آنها را به صورت اسوه‌هایی برای سایر نوجوانان، جوانان و ... معرفی کرد. به عنوان یک فعال عرصه فرهنگی به سوی تجلیل از افراد شناخته شده در سطح کشور و یا دقیق تر بگوییم در سطح ملی رفته‌ایم و حتی در بحث تشویق هم بیشترین تشویق شامل این طیف بوده است اما اگر در کنار این تشویق و برجسته‌سازی به افراد ناشناخته در محلات شهرمان نیز بپردازیم می‌توان نسبت به بهبود بیشتر فرهنگ شهرمان امیدوار بود.
 
 به عنوان نمونه فردی که به صورت خودجوش به نظافت محله، برگزاری داوطلبانه مراسم مذهبی، حل مشکلات محله حتی پارک صحیح خودرو و انواع فراوانی از این موارد .... می‌پردازد به عنوان یک خرده فرهنگ موثر گامی مهم در جهت بهبود فرهنگ پایتخت بر می دارد در نهایت با کمک و همیاری هر فرد می‌توان همشهری نمونه برای خودمان بسازیم و شعار شهر ما خانه ما را تحقق بخشیم. به امید آن روز.
نظر شما