جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۰۸
کد خبر: ۸۷۷۸۵
|
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵
بیست و هشتمین نشست معاونان و مدیران سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با تقدیر از برگزیدگان ویژه‌برنامه «بر آستان جانان» و رونمایی از پوستر «جشنواره تابستانی» در فرهنگسرای ابن‌سینا برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، بیست و هشتمین نشست رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با معاونان، مدیران کل، مدیران صف و ستاد، روسای فرهنگسراهای مناطق ۲۲گانه و فرهنگسراهای خاص و تابعه و مدیران عامل موسسات این سازمان، عصر دیروز در فرهنگسرای ابن سینا برگزار شد.
  
به دلیل تقارن این نشست با هفته عفاف و حجاب، گلدوزها دبیر ستاد هماهنگی عملیات عفاف و حجاب واحدهای مردمی جبهه انقلاب اسلامی نخستین سخنران این مراسم بود. وی به بیان پژوهشی که این مرکز برای گسترش عفاف و حجاب در جامعه انجام داده است پرداخت.

از معرفی برگزیدگان ویژه‌برنامه «بر آستان جانان» تا رونمایی پوستر «جشنواره تابستانی» 

رضایت حداکثری مخاطبان از ویژه‌برنامه‌های ماه رمضان
حجت الاسلام حسن ناصری‌پور معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری نیز در سخنان کوتاهی با تجلیل از همکاری همه جانبه تمامی مراکز در صف و ستاد گفت: در ماه مبارک رمضان توانستیم برنامه‌های خوب و متفاوتی را اجرا کنیم. طبق نظرسنجی‌های انجام شده مخاطبان فعال که در بازه سنی ۱۵ تا ۴۵ سال قرار داشتند و ۵۱ درصد آنها از مدرک تحصیلی کارشناسی و بالاتر برخوردار بودند، ۴۶ درصد به برنامه‌های ما نمره خیلی عالی و ۳۱ درصد نمره خوب داده‌اند و این نشان از رضایت حداکثری مخاطبان از این برنامه‌هاست.
 
از معرفی برگزیدگان ویژه‌برنامه «بر آستان جانان» تا رونمایی پوستر «جشنواره تابستانی»

توجه به موضوعات روز در سازمان فرهنگی هنری 
رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نیز در این دیدار به سخنرانی پرداخت. وی با تاکید بر تبیین قرآن کریم در زندگی روزمره گفت: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های ماه مبارک رمضان، پیوند آن با قرآن است؛ اینکه مردم در این ماه مبارک بیش از پیش قرآن می‌خوانند، در حالی که باید همه وقت این پیوند میان مردم و قرآن وجود داشته باشد.
 
وی تاکید کرد: از همان روزهای آغازین فعالیت در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تلاش کردیم تا عمده فعالیت خود را به حوزه قرآن معطوف کنیم. با وجود اینکه در همین مدت یک سال و چند ماه کانون‌های قرآنی را فعال کردیم، آموزش رایگان در همه فرهنگسراها رایگان شد و مردم هم چندین برابر از این کلاس‌ها استقبال کردند؛ هنور نتوانسته‌ایم آنگونه که باید به وظیفه خود عمل کنیم. 
 
از معرفی برگزیدگان ویژه‌برنامه «بر آستان جانان» تا رونمایی پوستر «جشنواره تابستانی»

محمود صلاحی گفت: برای انجام کار فرهنگی تاثیر گذار باید بدانیم که مسجد یک پایگاه فرهنگی به قدمت تاریخ اسلام است، انقلاب اسلامی ما نیز در همین مسجد شکل گرفت و دفاع مقدس ما هم به همت همین پایگاه‌های فرهنگی بود. ما در انجام کارهای فرهنگی باید به مسجد و قرآن توجه ویژه‌ای داشته باشیم. مسجد محوری یکی از ارکان مورد توجه ما در ماه مبارک رمضان بود که خوشبختانه با استقبال خوبی از سوی مخاطبان روبه‌رو شد.
 
وی با اشاره به اینکه اگر فرهنگ قرآن و مسجد در جامعه تبیین شده بود خبری از فیش‌های حقوقی غیرقانونی نبود، گفت: فرهنگ برخواسته از قرآن و مسجد می‌گوید که این میزان برداشت از بیت المال غیر قانونی و غیر شرعی است. این روزها یکی از مهم‌ترین کارهای فرهنگی باید در حوزه «رزق و روزی حلال» انجام شود. سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نباید نسبت به موضوعات مورد ابتلای جامعه و موضاعت روز خنثی باشد.
  
برگزیدگان ویژه‌برنامه‌ بر آستان جانان
در ادامه با حضور محمود صلاحی رییس، امیر عبدالحسینی معاون هنری، حجت‌الاسلام حسن ناصری‌پور معاون فرهنگی، محمد خیاطیان معاون مالی و اداری، سعید گلشناس معاون برنامه‌ریزی و توسعه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و مجید حسینی مدیر عامل موسسه نشر شهر برگزیدگان ویژه‌برنامه بر آستان جانان تقدیر شدند.

منتخبین برنامه «یک شب نورانی»: مناطق ۲۱، ۳، ۴ و ۲

منتخبین برنامه «وصال یار»: مناطق ۶، ۱۰، ۲۰، ۱ و فرهنگسرای رضوان

فرهنگسرای بندگی: مرکز آموزش

فرهنگسرای قدس: منطقه ۸ و فرهنگسرای انقلاب

فرهنگسرای نشاط بندگی: منطقه ۱۵

ضیافت الحسین: منطقه ۱۲

رازهای آسمانی: منطقه ۱۴

عمری با قرآن: فرهنگسرای قرآن

برآستان جانان: علی مجدآبادی، علیرضا محمودی آشتیانی، اسدالله رهسپار و علی محتشمی از ستاد سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران

از معرفی برگزیدگان ویژه‌برنامه «بر آستان جانان» تا رونمایی پوستر «جشنواره تابستانی»

رونمایی از پوستر «جشنواره تابستانی»
پایان بخش این مراسم رونمایی از پوستر «جشنواره تابستانی» بود. 

حجت الاسلام حسن ناصری‌پور درباره برنامه‌های این جشنواره گفت: محورهای اصلی این برنامه نشاط و سرگرمی، خانواده پایدار و ترویج فرهنگ مطالعه است. در فصل تابستان ویژه‌برنامه‌هایی به مناسبت شهادت امام صادق(ع) داریم و ویژه برنامه‌هایی به مناسبت دهه کرامت و روز خانواده که در قالب این برنامه اجرا خواهد شد.
نظر شما