شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۵۶
کد خبر: ۸۷۹۰۲
|
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۰
همایش سه روزه «عطار و موسیقی» با موضوع بررسی محورهای اندیشه عطار نیشابوری امروز ۳۰ تیر با سخنرانی محمود صلاحی در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، همایش «عطار و موسیقی» با موضوع بررسی محورهای اندیشه عطار نیشابوری در سه شب متوالی ۳۰، ۳۱ تیر و یکم مرداد از ساعت ۲۰ در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.
  
محمود صلاحی، رئیس سازمان فرهنگی هنری سخنران ویژه افتتاحیه خواهد بود و ایرج شهبازی، بهرام پروین گنابادی و امیرحسین ماحوزی به ترتیب سخنرانان شب اول تا سوم این همایش هستند و به تبیین اندیشه‌های شاعر بزرگ، عطار نیشابوری می‌پردازند.
  
اجرای موسیقی (تکنوازی و گروه نوازی) بر اساس غزلیات عطار از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این مراسم است و هنرمندانی همچون سعید نایب محمدی، حسام اینانلو، پویان بیگلر، مهدی امامی، امیر شریفی، هوشمند عبادی، مجتبی عسگری، حمیدرضا حسن‌پور، کاوه معتمدیان، نوا سلیمانی، محمد جعفر قاضی عسگر، پوریا اخواص، علی اصغر عربشاهی، سهیل صادقی و زکریا یوسفی برنامه اجرا می‌کنند.
  
امیرعباس ستایشگر دبیر این همایش درباره اهمیت پرداختن به ادبیات در موسیقی عنوان کرد: در موسیقی باکلام مهم‌ترین موضوع ادبیات است، چون با شعر سر و کار داریم و در موسیقی سنتی و دستگاهی هم که با ادبیات کلاسیک در ارتباط هستیم و اشعار شاعران بزرگی مثل حافظ، سعدی، عطار و... در موسیقی سنتی ایرانی به خوبی استفاده می‌شود. 
 
همچنین بابک ربوخه مدیر امور موسیقی و سرود معاونت هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به برگزاری همایش سه روزه «عطار و موسیقی» در فرهنگسرای ارسباران افزود: با برگزاری این همایش به صورت تخصصی به بررسی نقش و جایگاه یک شاعر در موسیقی خواهیم پرداخت و در سه شب متوالی محورهای اندیشه عطار نیشابوری بحث و بررسی می‌شود.
 
حضور در همایش «عطار و موسیقی» برای علاقه‌مندان آزاد و رایگان است. فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان شریعتی، بالاتر از پل سیدخندان، خیابان جلفا برگزار است.
مطالب مرتبط
نظر شما