جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۴۳
کد خبر: ۸۷۹۶۹
|
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۷
جشنواره دهکده جوانی در برج میلاد آغاز شد
مدیر عامل خانه شهریاران جوان از آغاز جشنواره دهکده جوانی در برج میلاد تهران خبر داد و گفت با اقدامات صورت گرفته تابستانی داغ برای جوانان شهر تهران تدارک دیده شده است.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، محمد ابویی، مدیر عامل خانه شهریاران جوان، در تشریح برنامه‌های تابستانی جوانان تهرانی گفت: این جشنواره از یکم مرداد تا ۳۱ شهریورماه به مدت ۶۲ روز میزبان جوانان شهر تهران است.
 
وی با اشاره به برگزاری ششمین دوره جشنواره تابستانی برج میلاد افزود: این جشنواره امسال برای نخستین بار به همت خانه شهریاران جوان به نام «دهکده جوانی» با موضوع و محتوای خاص، ویژه جوانان با مشارکت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و برج میلاد برگزار می‌شود. 

محمد ابویی برپایی سراهای آموزشی، علمی، فرهنگی، هنری، ورزشی، سرگرمی را از جمله بخش‌های جشنواره دهکده جوانی عنوان کرد و تصریح کرد: در این جشنواره فضاهای مختلف و کافه‌های فرهنگی، هنری و آموزشی با عنوان کافه رسانه، کافه آی تی، کافه مجلات، کافه کتاب، کافه سینما برای غنی سازی اوقات فراغت جوانان تدارک دیده شده است.
 
وی برگزاری نشست و مناظره در حوزه فرهنگ و هنر و برگزاری کارگاه‌های آموزشی همچون کارگاه خبرنگاری و عکاسی را از دیگر برنامه‌های جشنواره دهکده جوانی برشمرد و گفت: در این جشنواره اجرای برنامه‌های میدانی، تئاتر و پرفورمنس (ترکیب موسیقی، نمایش و هنرهای تجسمی) در محوطه باز برج میلاد پیش‌بینی شده است.

مدیر عامل خانه شهریاران جوان با اشاره به برپایی نمایشگاه دست آفرینان جوان در دهکده جوانی بیان کرد: در این نمایشگاه جوانان کارآفرین که تاکنون فرصتی برای معرفی آثار خود نداشتند، می‌توانند محصولات و دستاوردهایشان را عرضه کنند.

ابویی با اشاره به برگزاری برنامه‌های مناسبتی در دهکده جوانی افزود: امسال نیز همچون سال گذشته خانه شهریاران جوان با همکاری اداره کل امور بانوان شهرداری تهران، برنامه‌های مختلف فرهنگی را به مناسبت دهه کرامت تدارک دیده که برگزاری بزرگترین گردهمایی دختران جوان شهر تهران در برج میلاد از جمله این برنامه‌هاست.

وی با بیان اینکه فراخوان شرکت در جشنواره «دهکده جوانی» به صورت عام منتشر خواهد شد، گفت: پیش بینی می‌شود روزانه دو تا سه هزار نفر از جوانان شهر تهران از برنامه‌های این جشنواره بهره‌مند شوند.

مدیر عامل موسسه شهریاران جوان ادامه داد: جوانان علاقه‌مند که امکانات ایاب و ذهاب برای حضور در برج میلاد را در اختیار ندارند، می‌توانند از طریق سایت خانه شهریاران جوان برای شرکت در جشنواره دهکده جوانی ثبت نام کنند.

وی با تاکید به برگزاری برنامه‌های محتوایی در جشنواره دهکده جوانی گفت: در برگزاری این جشنواره مباحث مالی مطرح نیست و غرفه‌های جشنواره دهکده جوانی تنها در راستای خدمت‌رسانی علمی و فرهنگی با همکاری موسسات، دانشگاه‌ها و انجمن‌های مردم نهاد فعال در حوزه مباحث و موضوعات جوانی برپا شده است.

ابویی در انتهای شرح برنامه‌های خانه شهریاران جوان ویژه اوقات فراغت فصل تابستان جوانان شهرگفت: حضور و همکاری نهادهای مختلف حوزه جوانان و فعالان اجتماعی از جمله ویژگی‌های بارز دهکده جوانی است که نسبت به سال‌های گذشته با کیفیت بیشتری برگزار خواهد شد و هم چنین قرار است ویژه برنامه تلویزیونی ویژه جوانان پایتخت از ساعت ۲۱:۳۰ در ضلع جنوب غربی برج میلاد تهران اجرا شود که این ویژه برنامه هر شب و در طول جشنواره دهکده جوانی در ساعت اعلام شده از شبکه دوم سیما پخش می‌شود.


مطالب مرتبط
نظر شما