جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۴۵
کد خبر: ۸۷۹۷۷
|
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۶
کانون «سلامت، ورزش و تغذیه» برای اولین بار و با هدف فرهنگ‌سازی و رشد آگاهی افراد جامعه در زمینه ورزش و سلامتی، در فرهنگسرای گلستان شکل گرفته است.
کانون «سلامت، ورزش، تغذیه» افتتاح می‌شودبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، این کانون در فرهنگسرای گلستان شکل گرفته و در نخستین جلسه از سلسله برنامه‌های خود در قالب یک کارگاه آموزشی به «آشنایی با ناهنجاری‌های اسکلتی، نحوه سنجش و حرکات اصلاحی» می‌پردازد.

ناهنجاری‌های اسکلتی، عضلانی و مفصلی درصد بالایی از مشکلات جسمی را در بزرگسازی به خود اختصاص داده‌اند. این ناهنجاری‌ها غالباً به علت عادات حرکتی نامناسب، فقر حرکتی، شرایط نامناسب محیطی و با مشخصه‌ی تدریجی بودن، به ویژه در دوران کودکی و سنین رشد، بروز پیدا می‌کنند و تا زمانی که آن‌قدر شدت نیافته که مشکلات جدی برای فرد به وجود آورند، امکان بهبود و اصلاح از طریق حرکات جبرانی و ورزش‌های درمانی وجود دارد.

ظاهر ناخوشایند، کاهش انعطاف‌پذیری، کاهش میزان تحرک، کاهش استقامت و قدرت بدنی، آرتروز زودرس، ناراحتی‌های قلبی و تنفسی و دردهای عضلانی و مفصلی از جمله پیامدهای قابل پیش‌گیری این ناهنجاری‌ها هستند.

کارگاه آموزشی «آشنایی با ناهنجاری‌های اسکلتی، نحوه سنجش و حرکات اصلاحی»  روز سه‌شنبه، ۵ مردادماه، ساعت ۱۸ در فرهنگسرای گلستان  برگزار می‌شود.

نظر شما