جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۵۵
کد خبر: ۸۸۰۵۹
|
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۷
برنامه‌های تابستان مراکز فرهنگی هنری اعلام شد
مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۸، از اجرای نخستین بسته برنامه‌های آموزشی و فرهنگی با عنوان «خانواده پایدار» در قالب جشنواره فرهنگی تابستان خبر داد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، اکبر بختیاری با اعلام این خبر اظهار داشت: با توجه به اهمیت تبیین و ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی در قالب برنامه‌های فرهنگی کاربردی و ضرورت مهارت افزایی شهروندان در حفظ کانون خانواده، سلسله برنامه‌های «خانواده پایدار» طی مرداد و شهریور برگزار می‌شود.
  
رییس فرهنگسرای خاتم (ص) با بیان اینکه بسته «خانواده پایدار» مجموعه‌ای از نشست‌های موضوعی را در بر می‌گیرد، درباره جزییات این نشست‌ها گفت: کارگاه  کلیدهای طلایی زندگی یکی از ویژه برنامه‌های خانواده پایدار است که ۱۴ مرداد با شعار زندگی با نشاط در کتابخانه استاد حکیمی برگزار خواهد شد. در این نشست با حضور منیژه حسن‌نیا نویسنده کتاب «دانش خانواده و جمعیت» موضوعاتی همچون جایگاه خانواده در قرآن کریم، انواع خانواده، رابطه خانواده و جمعیت، حقوق و تکالیف خانواده طرح و بررسی می‌شود.
 
وی افزود: نشست کارگاهی «شبکه های اجتماعی، قلمرو جهانیة از دیگر برنامه های «خانواده پایدار» است که با هدف آشناسازی شهروندان با شبکه‌های اجتماعی و بررسی آسیب‌های آن، ۲۱ مرداد در کتابخانه فجرمیزبان علاقه‌مندان خواهد بود. دراین برنامه  محمد عباسی کارشناس رسانه‌های اجتماعی مرکز ملی فضای مجازی به ارائه برخی پیشنهادات و راهکارها برای کاستن از آسیب‌های اجتماعی و افزایش سودمندی کاربرد شبکه‌های اجتماعی در جهت تقویت مناسبات خانوادگی می پردازد.
  
اکبر بختیاری با اشاره به برگزاری نشست کارگاهی «چشم هایت را باز کن» اظهار داشت: این نشست از مجموعه برنامه‌های خانواده پایدار است که ۲۱ مرداد و ۱۸ شهریوراز ساعت ۲۱ تا ۲۲ از سوی کتابخانه فجر یرگزار می‌شود و در آن محمد هاشمی کارشناس ارشد مدیریت رسانه و عضو شورای ملی فضای مجازی به آسیب شناسی بازی‌های رایانه‌ای می پردازد.
  
وی افزود: «زوج‌های مهربان شهر ما» نیز یکی دیگر از برنامه های بسته خانواده پایدار است که ۱۳ شهریور به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) در خانه فرهنگ امام علی(ع) برگزار خواهد شد. در این برنامه پرنیا علی اکبریان کارشناس ارشد روانشناسی بالینی به موضوع ارتباط زوجین و روابط موثر بین آنان می پردازد.
 
به گفته وی برگزاری سلسله نشست های " دم نوش " برای آشنایی و شناخت شهروندان با انواع گیاهان دارویی در روزهای چهارشنبه هر هفته و برگزاری نشست های ادبی هفتگی در کتابخانه استاد حکیمی با عنوان " جای پای باران " جهت آشنایی شهروندان و اعضاء کتابخانه با نویسندگان ایرانی از جمله برنامه های بسته تابستانی برای علاقمندان است.

بختیاری هم چنین ازویژه برنامه تابستانی " پاتوق کتاب " با هدف تامین برنامه های فراغتی مفید برای شهروندان خبر داد.
 
وی افزود: برنامه پاتوق کتاب به همت کانون ادبی فجر پنج شنبه ها در کتابخانه فجربرگزار و هر هفته یک کتاب توسط اعضا نقد و بررسی می شود. برنامه پاتوق کتاب هم چنین به صورت هفتگی در کتابخانه قائم (عج ) میزبان علاقمندان است.
 
رییس فرهنگسرای خاتم (ص) با اشاره به برگزاری جشنواره تابستانی قرآنی «گنجینه ناب» به مناسبت دهه کرامت تا دهه ولایت، اظهار داشت: با توجه به برگزاری مسابقه زمزمه های ملکوتی در سال گذشته و استقبال کودکان و نوجوانان در این برنامه، جشنواره قرآنی «گنجینه ناب»  با انتخاب سوره مبارکه نازعات ویژه گروه سنی تا ۱۵ سال برگزار می شود.
 
وی افزود: این برنامه ویژه قرآن آموزان فرهنگسرای خاتم(ص)، خانه فرهنگ امام علی(ع) و مرکز رشد کودک و مادر است که با حضور داوران برجسته قرآنی و مربیان قرآنی فعال مراکز برگزار می شود. شروع فراخوان و ثبت نام این جشنواره قرآنی از ۴ تا ۱۵ مرداد و برگزاری مسابقه ۲۳ تا ۲۶ شهریور تعیین شده است.
 
بختیاری " ندای جبرائیل در محراب " را دیگر برنامه ویژه دهه ولایت اعلام کرد که ۲۱ شهریور با مشارکت کانون قرآن خانه فرهنگ امام علی(ع) برگزار می شود.
 
مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۸ برگزاری ویژه برنامه نذر شعر را از جمله برنامه های دهه کرامت ذکر کرد و گفت: این جشنواره به مناسبت دهه کرامت و با هدف ترویج و احیای شعر آیینی و تجلیل از مقام شامخ اهل بیت (ع) به زبان فاخر شعر برگزار و در اختتامیه آن از شاعران آیینی که اشعاری در ستایش حضرت امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) سروده اند تجلیل خواهد شد.
 
وی هم چنین «آموزگار مکتب ارشاد» را ویژه برنامه شهادت امام صادق (ع) اعلام کرد و افزود: این برنامه پنجشنبه 7 مرداد در خانه فرهنگ امام علی (ع) برگزار می شود و شامل سخنرانی، زیارت عاشورا ، مداحی و مرثیه سرایی است.
 
به گفته بختیاری عصرانه تئاتر نیز از سری برنامه های جشنواره تابستانی است که روز های جمعه جهت کشف استعداد های مخاطبین به ویژه نوجوانان در عرصه هنرهای نمایشی برگزار می شود.
 
رییس فرهنگسرای خاتم (ص) با اشاره به برگزاری ویژه برنامه کارگاهی و آموزشی مکعب جادویی (مکعب روبیک) اظهار داشت: کتابخانه استاد حکیمی در نظر دارد برای علاقمندان دوره کارگاه آموزشی حرفه ای مکعب روبیک برگزار کند. در این برنامه در ابتدا از نوجوانان و جوانان منطقه ثبت نام به عمل می آید و سپس ۱۵ و ۲۲ مرداد ماه  دو برنامه کارگاهی برگزار می شود.
  
ویژه برنامه های جشنواره فرهنگی تابستان در فرهنگسرای خاتم(ص) و مراکز فرهنگی هنری و کتابخانه های منطقه ۱۸ میزبان شهروندان است و علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره 66207068 تماس بگیرند.
برچسب ها: منطقه ۱۸
نظر شما