شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۴۴
کد خبر: ۸۸۵۸۹
|
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۴
نوبت چهل و ششم پاتوق انيميشن به نمايش «خيزش نگهبانان» و تحليل آن با حضور «علی اسكويی» اختصاص دارد.
«خيزش نگهبانان» در باشگاه انیمیشن شهربه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، برنامه این هفته باشگاه انیمیشن شهر، انیمیشن بلند «قیام نگهبانان» است. این انیمیشن محصول ۲۰۱۲ از شرکت دریم ورکز است. این انیمیشن فانتزی با تکنیک سه بعدی بر اساس یکی از داستان‌های سری کتاب‌های «نگهبانان کودکی» و فیلم کوتاهی به نام «مرد درون ماه» از ویلیام جویس تولید شده است. 

کارگردانی فیلم بر عهده پیتر رمزی و تهیه کنندگی بر عهده جویس و گویلرمو دل تورو بود. بازیگران محبوبی چون کریس پاین، الک بلد وین، هیو جک من و جود لا صدا پیشگان این اثر هستند. این فیلم آخرین تولید دریم ورکز است که پخشش بر عهده پارامونت پیکچرز بود.

فیلم در نوامبر ۲۰۱۲ بر پرده رفت و نقدهای مثبتی دریافت کرد اما در جدول فروش پایین تر از حد انتظاری که بر اساس پتانسیل‌های استودیو، بودجه و ۳۵۰ نفری که روی آن کار کردند ظاهر شد. فیلم با بودجه‌ای حدود ۱۴۵ میلیون دلار ساخته شد و توانست به فروش ۳۰۶.۹ میلیون دلار دست یابد.  
 
«قیام نگهبانان» نامزد جایزه بهترین انیمیشن گلدن گلاب بود که موفق به دریافت آن نشد اما جوایز دیگری چون دو جایزه بهترین افکت انیمیشنی و استوری برد را در آنی اواردز، بهترین انیمیشن فستیوال هالیوود و ... را از آن خود ساخت.
 
داستان فیلم درباره جک فراست است. پسری که پس از غرق شدن در دریاچه‌ای یخ زده از خواب بیدار شده و متوجه می‌شود دیگر کسی او را نمی‌بیند اما به شخصیتی افسانه‌ای با نیرویی خاص بدل شده است. سال‌ها از این اتفاق گذشته است کودکان در داستان‌هایشان از او حرف می‌زنند اما شاید به وجودش اعتقادی ندارند و آن را موجودی خیالی می‌دانند. جک نگهبان زمستان و برف به شمار می‌آید. او توسط سانتا فراخوانده می‌شود تا با همراهی سانتا، خرگوش عید پاک، پری دندان و مرد شنی بر علیه بوگی من که می‌خواهد جهان را در تاریکی فرو ببرد مبارزه کند، اما جک خود را در زمره یک نگهبان باور ندارد.
 
علاقه‌مندان برای تماشای این اثر می‌توانند روز دوشنبه ٨ شهريور ماه ساعت ١٨ به سالن اشراق مجموعه ايوان شمس مراجعه کنند.
 
ورود برای علاقه‌مندان بالای ۱۶ سال آزاد و رایگان است.
نظر شما