جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۵۸
کد خبر: ۸۸۷۱۲
|
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۳
در سلسله برنامه‌های «طلوع ماندگار» برگزار می‌شود؛
مراسم نکوداشت مقام علمی و اخلاقی آیت‌الله سید جمال‌الدین دین‌پرور، رییس بنیاد بین‌المللی نهج‌البلاغه، دوشنبه ۱۵ شهریورماه از سوی مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۵ در فرهنگسرای فردوس برگزار می‌شود.
آیین نکوداشت آیت‌الله سید جمال‌الدین دین‌پرور در فرهنگسرای فردوسبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مراسم «طلوع ماندگار» به‌منظور پاسداشت تلاش‌های ارزنده علمی، فرهنگی، مذهبی و خدمت محور آیت‌الله سید جمال‌الدین دین‌پرور برگزار می‌شود. وی طی سال‌های متمادی با بهره‌گیری از اندرزهای حکیمانه نهج‌البلاغه و ترویج محتوای آسمانی آن درزمینه‌هایی همچون ارتباط علمی و فرهنگی با مجامع مختلف، آشنا ساختن همگان به‌ویژه نسل جوان با نهج‌البلاغه و اندیشه‌های امیرالمؤمنین (ع) نقش مهمی داشته‌اند.
 
این مراسم با حضور بیژن پورمند مدیر فرهنگی هنری منطقه ۵ و رییس فرهنگسرای فردوس، آیت‌الله سیدحسن مصطفوی استاد دانشگاه و امام جماعت مسجد جامع نیاوران، رییس و اعضای کمیته فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران و رییس بنیاد بین‌المللی نهج‌البلاغه برگزار می‌شود. 
 
همچنین اجرای برنامه توسط گروه تواشیح ضحی، شعرخوانی آیینی سید عبدالله حسینی، تجلیل از مقام علمی و اخلاقی آیت‌الله سید جمال‌الدین دین‌پرور و برپایی نمایشگاهی از آثار و تالیفات این استاد فرزانه از دیگر بخش‌های این برنامه است.
 
درباره آیت‌الله سید جمال‌الدین دین‌پرور می‌توان گفت؛ شخصیت این استاد گران‌قدر بین اندیشمندان و مردم شناخته‌شده است و علاوه بر این در خارج از کشور به ویژه اکثر علما و اندیشمندان اُردو زبان ایشان را می‌شناسند.
  
آثار ایشان که ثمره سال‌ها تلاش علمی در عرصه علوم مختلف است ترجمه و تألیف بیش از ۲۰۰ عنوان کتاب و مقاله به زبان‌های مختلف دنیا ازجمله عربی، اردو، انگلیسی، فرانسه، ژاپنی، قرقیزی، مالایی و ... هم‌چنین مقالات و سخنرانی‌های متعدد در کنگره‌های بین‌المللی از جمله در کشورهای آلمان، اندونزی، انگلستان، بحرین، پاکستان، ترکیه، سوریه، سیرالئون، عراق، فرانسه، لبنان، مالزی و هندوستان است. 
 
«منشور جاودانه» در شرح نهج البلاغه از دیگر آثار برگزیده آیت‌الله دین‌پرور است.
 
معظم‌له بنیاد بین‌المللی نهج‌البلاغه را در سال ۱۳۵۳ با الهام از رهنمودها و افکار مرحوم علامه امینی تأسیس کردند. در کنار ایشان شخصیت‌های عالی‌رتبه‌ای مانند آیت‌الله دکترشهید بهشتی بودند که از نظر علمی و مالی مساعدت داشتند و آیت‌الله شهید مطهری که با راهنمایی‌های علمی همواره یاری‌گر این بنیاد بودند.

 فرهنگسرای فردوس تا کنون در سلسله برنامه‌های طلوع ماندگار از چهره‌ها و شخصیت‌های برگزیده‌ای چون زنده‌یاد عبدالحسین زرین‌کوب ادیب و تاریخ‌نگار معاصر، زنده‌یاد محمدعلی اینانلو مرد طبیعت ایران و زنده‌یاد دکتر کاظم معتمد نژاد پدر علم ارتباطات ایران تجلیل و قدردانی کرده است.
 
علاقه‌مندان برای حضور در این مراسم می‌توانند روز دوشنبه ۱۵ شهریور ساعت ۱۷ به فرهنگسرای فردوس واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس، بعد از چهارراه شهید سلیمی جهرمی مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۴۴۰۵۸۹۰۰ تماس بگیرند.
نظر شما