جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۱۱
کد خبر: ۸۸۷۵۳
|
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۶
دومین نمایشگاه فرتورنگاری «شاخه‌ها» با آثار شبنم زند تا ۲۱ شهریورماه در نگارخانه مریم برپاست.
دومین نمایشگاه فرتورنگاری «شاخه‌ها»به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ نمایشگاه «شاخه‌ها» ۱۲تا ۲۱ شهریورماه با تکنیک فرتورنگاری در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.
 
فرتورنگاری در فرایند عکاسی و تصویرسازی (نگارگری) پدید می‌آید؛ روندی که در شکل‌گیری «شاخه‌ها» نقش اساسی دارد. در واقع  این تصاویر با یک مدول یا پیمون ساخته شدند. در این‌جا پیمون همان عکس است که از عناصری که ماهیت حقیقی دارند. تکرار و چرخش باعث گسترشِ پیمون می‌شود و به ترکیبی واحد در یک تصویر می‌رسیم. مانند معماری سنتی و جریانی که در یک سیستم مدولار جاری است و هر بار یک نوْ فضا ساخته می‌شود. اگر «عکس» را برداشت و ثبت عینی تصویری از یک عنصر حقیقی و «تصویرسازی» را اثری خلاقانه‌ از تصویری که القاکننده‌ تجسمیِ یک مفهوم یا روایت با فرم بصری است، تعریف کنیم، آن گاه سیمْ شاخه‌ها به طور مطلق نه عکاسی است و نه تصویر‌سازی؛ بلکه تلفیقی از این دو فنِ همیشه آشناست.
 
شبنم زند متولد ۱۳۷۰و دانشجوی ارشد معماری است و تاکنون نمایشگاه‌های متعددی برگزار کرده است.
 
علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند به نگارخانه مریم واقع در بوستان مریم، کریمخان، نبش ویلای شمالی مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۸۸۹۲۲۱۲۱ تماس بگیرند. 

نظر شما