دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۰۳
کد خبر: ۸۸۸۰۶
|
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۲
معصومه سادات عمارتی ویژه برنامه کاسب حبیب خدا را از برنامه‌های مهم جشنواره تابستانه ۹۵ دانست و گفت: این برنامه با ایجاد یک جریان فرهنگی در ترویج مردم‌داری، صداقت، امانتداری، کسب درآمد و رزق حلال در تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل در میان اصناف، کسبه محلات و شهروندان تهرانی نقش مهمی داشته است.
معصومه سادات عمارتی؛استقبال از فرهنگسرای زیارت در منطقه۹به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، معصومه سادات عمارتی، مدیر فرهنگی هنری منطقه ۹ و رییس فرهنگسرای رویش در خصوص جشنواره تابستانی گفت: این جشنواره با رویکردی متفاوت و ساختاری شبکه‌ای توانست عدالت فرهنگی را در اجرای برنامه‌های مختلف به صورت یکپارچه برای مناطق ۲۲گانه به ارمغان آورد. 
 
وی افزود: همه برنامه‌های جشنواره در نوع خود به دلیل دارا بودن ویژگی‌هایی همچون تنوع، توجه به مخاطبان از اقشار و اصناف و تخصص‌های متعدد و تمرکز بر تحقق اهداف ۱۸گانه سازمان شاخص هستند. از دیگر ویژگی‌های جشنواره این است که همه مناطق و همه شهروندان شهر تهران بدون در نظر گرفتن بافت جغرافیایی به یک شکل واحد و از یک خوراک فرهنگی واحد بهره‌مند می‌شوند. 

رییس فرهنگسرای رویش ویژه‌برنامه «فرهنگسرای زیارت» را جزو برنامه‌های موفق منطقه ۹ دانست و گفت: «فرهنگسرای زیارت» به دلیل نوع مخاطب و گستره تأثیرگذاری محتوا یک برنامه‌ فرامنطقه‌ای و کشوری محسوب می‌شود. با توجه به تعامل مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۹ و فرودگاه مهرآباد و با عنایت به عقد تفاهم‌نامه بین شرکت فرودگاه بین‌المللی مهرآباد تهران و حفاظت سپاه در نمایشگاه فرهنگ و هنر شهر تهران،  نسبت به برپایی دومین فرهنگسرای زیارت در دهه کرامت از تاریخ ۱۴ تا ۲۴ مرداد ماه در دو نقطه (ترمینال ۱و ۲  و محل پاویون دولت) اقدام شد که در طول مدت فعالیت بیش از ۲۲۰۰۰ نفر مسافر از خدمات این فرهنگسرا بهره‌مند شدند. 
 
عمارتی افزود: همچنین برای نخستین بار در هشتمین فرهنگسرای مناسبتی، با اجرای برنامه‌های فرهنگی در محل پاویون دولت (تشریفات) موفق شدیم گامی مؤثر در معرفی سازمان و ارائه خدمات فرهنگی به مخاطبان خاص، اعم از مسئولان رده بالای کشوری و لشکری، شخصیت‌های فرهنگی و... برداریم که مورد استقبال شهروندان قرار گرفت. دیدار مسافران با خادمان امام رضا (ع) و حضرت معصومه (ع) زیارت پرچم متبرک این دو  بارگاه منور از بخش‌های ویژه این برنامه بود. حضور این پرچم‌های متبرک و مقدس حرمین مطهر در فرهنگسرای زیارت چشم متوسلان را به اشک و لب‌ها را به دعا گشود.

معصومه سادات عمارتی ویژه برنامه کاسب حبیب خدا را از برنامه‌های مهم جشنواره تابستانه ۹۵ دانست و گفت: این برنامه با ایجاد یک جریان فرهنگی در ترویج مردم‌داری، صداقت، امانتداری، کسب درآمد و رزق حلال در تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل در میان اصناف، کسبه محلات و همچنین شهروندان تهرانی نقش مهمی داشته است. البته انتخاب شاخص‌ترین برنامه جشنواره در مناطق بسیار سخت است، اما به جهت استقبال میدانی بسیار خوب مردم محله از اجرای این برنامه و مشارکت خود مردم در تجلیل از کاسب نمونه محله بسیار خلاقانه و تاثیر گذار است.

مدیر فرهنگی هنری منطقه ۹ گفت: فرهنگسرای رویش در نظر دارد هر هفته تا پایان سال از فرهیختگان فرهنگ و هنر منطقه تجلیل کند در نظر است برگزیدگان المپیادهای علمی، دارندگان رتبه‌های برتر آزمون‌های سراسری مقطع کارشناسی، کار شناسی ارشد و دکتری، شخصیت‌های بر جسته علمی، اقتصادی و اجتماعی و همچنین مدرسان و محققان علوم حوزه، نخبگان فعال در مساجد و سمن‌ها تجلیل شوند.
نظر شما