پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۰۲
کد خبر: ۸۸۸۳۲
|
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۹
به گفته زهرا مظفری خواه، کتابخانه پندار ویژه‌برنامه «درمان با کتاب» را با هدف معرفی کتابخانه‌ها و مراکز فرهنگی هنری منطقه ۲۲ به ساکنان این منطقه اجرا می‌کند.
ارائه خدمات کتابخانه‌ای به بیماران دیالیزی در قالب ویژه‌برنامه «درمان با کتاب»به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، زهرا مظفری خواه، مسئول کتابخانه پندار با اعلام خبر برگزاری ویژه‌برنامه «درمان با کتاب» در این مرکز گفت: کتابخانه پندار کنار یک مسجد واقع شده است و در طبقه پایین این مسجد کلینیک تخصصی داخلی همودیالیز «به آفرین» قرار دارد. با مسئولان این کلینیک صحبت کردیم که به بیماران دیالیزی خدمات کتابخانه‌ای ارائه دهیم. بیماران دیالیزی به طور متوسط هفته‌ای دو تا سه بار به کلینیک می‌آیند و به همین دلیل، این امکان فراهم شده است که در طول سه ساعتی که دیالیز می‌شوند، کتاب بخوانند تا وقت بگذرد و کمتر به درد توجه کنند.

مظفری خواه ادامه داد: با توافقی که صورت گرفته، این امکان فراهم شده که کارکنان مرکز درمانی، بیماران دیالیزی و خانواده‌هایشان در کتابخانه ثبت‌نام کنند. فعلاً ۲۰ بیمار و ۱۰ نفر از کارکنان کلینیک در کتابخانه پندار عضو شده‌اند.

وی افزود: بیماران در صورت امکان می‌توانند از سالن مطالعه ما هم استفاده کنند. در حال حاضر شیوه کار به این شکل است که افراد درخواست کتابی که می‌خواهند، به ما می‌دهند و ما کتاب را به دستشان می‌رسانیم. بعد از مطالعه نیز کارکنان کتابخانه پندار کتاب را از بیماران تحویل می‌گیرند. همچنین تعداد زیادی کتابخانه صوتی هم در مخزنمان داریم که در اختیار این عزیزان می‌گذاریم تا راحت‌تر باشند، چون بعضی از بیماران شرایط مساعدی ندارند و نمی‌توانند کتاب دستشان بگیرند و بخوانند.

مظفری خواه با بیان اینکه هدف از برگزاری این طرح اشاعه فرهنگ کتابخوانی و معرفی کتابخانه و سازمان فرهنگی هنری به شهروندان است، تصریح کرد: وقتی اولین بار به کلینیک رفتم و خودم را معرفی کردم و طرح را برای بیماران دیالیزی توضیح دادم، خیلی خوشحال شدند و با اینکه اکثراً سن بالایی دارند، بسیار استقبال کردند. اگر این طرح به خوبی پیش برود قصد داریم آن را در بیمارستان «ایرانیان» که در نزدیکی کتابخانه واقع شده، اجرا کنیم. البته انجام این کار نیاز به پشتکار بالایی دارد و امیدوارم از پس آن بر بیاییم. 
 
کتابخانه پندار که یکی از مراکز فرهنگی هنری منطقه ۲۲ است، در دهکده المپیک، شهرک راه‌آهن، انتهای بلوار امیرکبیر قرار دارد. شماره تلفن ۴۴۷۵۲۴۲۹ برای دریافت اطلاعات بیشتر پاسخگوی شهروندان است. 

نظر شما