جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۵۶
کد خبر: ۸۹۰۷۰
|
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۷
ویژه برنامه‌های هفته دفاع مقدس فرهنگسرای رضوان اعلام شد
رییس فرهنگسرای رضوان و دبیر ستاد هم عهدی با شهدا از برپایی نمایشگاه «چهل چراغ» و دومین گردهمایی هم عهدان شهدا همزمان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس در گلزار مطهرشهدا بهشت زهرا (س) خبر داد.
از برپایی نمایشگاه «چهل چراغ» تا دومین گردهمایی بزرگ «هم‌عهدان شهدا»به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ محمد سعادت رییس فرهنگسرای رضوان بیان کرد: همزمان با برگزاری برنامه‌های فرهنگی هنری با عنوان «خرمشهرها در پیش است»، دومین آیین گردهمایی بزرگ «هم عهدان شهدا» پنجشنبه یکم مهرماه آغاز می‌شود و همچنین با برپایی نمایشگاه نمادین «چهل چراغ» یادمان چهل شهید والامقام در روزهای جمعه دوم و پنجشنبه هشتم مهرماه جاری در میدان شهدای گمنام بهشت زهرا (س) ادامه خواهد داشت.  
 
دبیر ستاد هم عهدی با شهدا در خصوص چگونگی ثبت نام از ۲۰۰ هم‌عهد جدید در گلزار مطهر شهدا به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: فرهنگسرای رضوان در غرفه هم عهدی با شهدا نمایشگاه «چهل چراغ» را از ساعت ۱۰ صبح پنجشنبه یکم مهرماه در مجاورت قطعات ۴۰ و ۴۴ برپا می‌کند، ضمن توزیع گل و گلاب به هم عهدان، با اهدای ۲۰۰ پلاک جدید و ثبت در سامانه مربوطه از شهروندان داوطلب هم عهدی با شهدا نام نویسی خواهد کرد. 
 
وی تصریح کرد: مراسم رونمایی از آلبوم موسیقیایی «شهید» و اجرای «سرود هم عهدان» از برنامه‌های صحنه‌ای این مراسم است که از پنجشنبه یکم مهرماه ساعت ۱۷:۳۰ تا ۱۸:۳۰ در جوار مزار مطهر شهدای گمنام برگزار خواهد شد.
 
سعادت در ادامه گفت: در پایان این روز هم‌ عهدان پس از اقامه نماز جماعت مغرب با حضور در ویژه‌برنامه «با قدوسیان» که با سخنرانی حجت الاسلام حسن ناصری‌پور و قرائت دعای کمیل توسط حاج ناصر آیینی و غبار روبی مزار شهدا همراه است؛ از فضای معنوی حاکم برگلزار مطهر شهدای گمنام، بهره‌مند خواهند شد.
 
رییس فرهنگسرای رضوان درباره نمایشگاه چهل چراغ و تبدیل گلزار شهدا به پاتوق فرهنگی توضیح داد: فرهنگسرای رضوان، با برپایی نمایشگاه  نمادین «چهل چراغ» که یادمانی از گلزار شهدا و شامل تصاویر و زندگینامه و یادگاری شهید است به معرفی چهل شهید والامقام که در برنامه هفتگی «به تماشای سرو» سال گذشته میهمان خانواده معظمشان بودیم پرداخته است. همچنین با همکاری ارتش جمهوری اسلامی ایستگاه‌های فرهنگی هنری شامل: نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی، ادوات و تجهیزات نظامی، ویزیت رایگان پزشک، ایستگاه کودک و نوجوان، گفتمان دینی، اکرام و محسنین، رادیو رضوان، اهدای خط نوشته، کارگاه‌های هنری، نمایش خیابانی و .... را به مدت یک هفته در گلزارمطهر شهدای گمنام در معرض بازدید عمومی قرار خواهد داد.
  
علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص برنامه‌های فرهنگسرای رضوان می‌توانند با شماره تلفن: ۵۵۲۰۲۲۱۸ تماس بگیرند. 
نظر شما