شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۱۹
کد خبر: ۸۹۲۵۵
|
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۶
با حضور رئیس سازمان فرهنگی هنری و شهردار منطقه ۱۲
محمود صلاحی در آیین گشایش ساختمان جدید فرهنگسرای شهر گفت: شهرداری تهران کارهایی حرفه‌ای و قله‌ای و فاخر در همه زمینه‌های فرهنگ و هنر انجام داده است.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، آیین گشایش ساختمان جدید فرهنگسرای شهر شنبه ۱۰ مهر ماه با حضور محمود صلاحی، رئیس سازمان فرهنگی هنری، عابد ملکی، شهردار منطقه ۱۲، محمدعلی قندهاری‌نیا، معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه ۱۲ شهرداری تهران، مدیران مناطق و کارکنان سازمان فرهنگی هنری برگزار شد. 

ساختمان جدید فرهنگسرای شهر گشایش یافت

فاطمیان‌پور: در یک سال اخیر ۴۷۴ برنامه برگزار کردیم

سید علیرضا فاطمیان‌پور، مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۲ و رئیس فرهنگسرای شهر در ابتدا با عرض خیر مقدم به حاضران گفت: یک سال پیش توفیق خدمت در منطقه ۱۲ نصیب من شد. جایی که یک مجتمع فرهنگی هنری، دو خانه موزه، چهار خانه فرهنگ، دو کتابخانه و یک فرهنگسرا دارد. کار در منطقه ۱۲ سختی‌های زیادی دارد، تعدد مراکز که هر کدام نیاز به رسیدگی دارد و کمبود منابع کار را سخت می‌کند.

ساختمان جدید فرهنگسرای شهر گشایش یافت

وی ادامه داد: حضور فرهنگسرا در طرح ترافیک  هم برای دعوت از افراد مشکل ایجاد می‌کند. علاوه بر اینها، فضای کوچک فرهنگسرا مشکل بزرگی بود، فضایی ۱۸۰ متری در بوستانی که فرهنگسرا آن را مدیریت نمی‌کرد. با مساعدت مهندس ملکی از سال گذشته فضاهای زیادی بررسی شد و در نهایت این مکان را انتخاب کردیم. ساختمانی که امکانات مناسبی مثل سالن اجتماعات و تجهیزات گوناگون دارد. 

رئیس فرهنگسرای شهر درباره برنامه‌های برگزار شده در این فرهنگسرا گفت: دو ماه جلوه سوگ در میدان امام حسین (ع)، یک ماه برنامه در ماه مبارک رمضان، سه ماه اجرای برنامه در پیاده راه ۱۷ شهریور، ۲۰ تجمع بزرگ عملکرد فرهنگسرا در این یک سال بوده و با وجود همه محدودیت‌ها ۴۷۴ برنامه در این مدت برگزار شده است. 

فاطمیان‌پور اضافه کرد: توقع داریم نگاه ویژه‌تری به منطقه ۱۲ شود. در پایان از اعتماد دکتر صلاحی و معاونان سازمان تشکر می‌کنم؛ به‌ویژه معاونت پشتیبانی که در آماده‌سازی ساختمان فرهنگسرا کمک زیادی کردند. 

صلاحی: در فضای مجازی باید ارزش‌های انقلاب اسلامی منتشر شود

محمود صلاحی با بیان اینکه امروز مهم‌ترین موضوع کشور فرهنگ است، عنوان کرد: تهاجمی که به ما شده از طریق فرهنگ است. متلاشی کردن نظام خانواده، تغییر فرهنگ لباس پوشیدن، تغییر فرهنگ فیلم دیدن از اهداف تهاجم فرهنگی است. دغدغه مقام معظم رهبری نیز فرهنگ است و در نامگذاری سال‌ها نگاه ویژه‌ای به این مسئله دارند. حتی اقتصاد کشور هم به فرهنگ بستگی دارد و باید فرهنگ تولید، فرهنگ استفاده از کالای داخلی و... جا بیفتد تا اقتصاد مقاومتی محقق شود. 
 
وی افزود: مقاومت هم نیاز به فرهنگ دارد. برای مثال لبنان را در نظر بگیرید که فرهنگ مقاومت باعث توفیقات آنها شده است. جنگ ۳۳ روزه تلفات کمتری نسبت به جنگ ۶ روزه داشت. پس مقاومت هم فرهنگسازی می‌خواهد و آن فرهنگ هم فرهنگ شهادت و ایثار است. یمن هم شرایط مشابهی دارد و در آنجا فرهنگ دفاع شکل گرفته است. بعضی خیال می‌کنند ما زیاد موشک می‌سازیم که بجنگیم، در حالی که زیاد موشک می‌سازیم که نجنگیم! کشوری که تسلیحات نظامی قوی نداشته باشد، مورد حمله قرار می‌گیرد. 
 
ساختمان جدید فرهنگسرای شهر گشایش یافت

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به اینکه فرهنگ تولید، اخلاق، خانواده، دانش و... هم باید ایجاد شود، گفت: شهردار تهران همیشه می‌گویند اگر شهر را حتی بهتر از این هم بسازیم ولی فرهنگ نداشته باشد، فایده‌ای ندارد. در نهایت باید بتوانیم بچه‌ها را درست تربیت کنیم و ارزش‌هایمان را به آنها انتقال دهیم. اکنون در فضای مجازی باید ارزش‌های انقلاب اسلامی منتشر شود. البته الان هم از فضای مجازی خوب استفاده می‌کنیم، ولی کافی نیست. فرهنگسراها باید جدی‌تر وارد این فضا شوند. 
 
وی ادامه داد: شهرداری تهران کارهای حرفه‌ای و قله‌ای و فاخر در همه زمینه‌های فرهنگ و هنر انجام داده است. این ۱۰ سال خدمات فرهنگی شهرداری را نگاه کنید، با تمام سال‌های بلدیه و شهرداری قابل مقایسه نیست. پردیس‌های سینمایی‌ای که در این ۱۰ سال ساخته شده، دستاورد بزرگی است. همه کسانی که مدعی سینما دوستی هستند، اعلام کنند چند سینما ساخته‌اند؟
 
ساختمان جدید فرهنگسرای شهر گشایش یافت

صلاحی در پایان گفت: از آقای مهندس ملکی، شهردار منطقه ۱۲ تشکر می‌کنم که ساختمان فرهنگسرا را با این کیفیت ارتقا دادند. بقیه شهرداران مناطق هم باید چنین فعالیت‌هایی داشته باشند. امیدوارم خداوند به ما توفیق بدهد بتوانیم بیشتر در خدمت آرمان‌های امام (ره) و مقام معظم رهبری در زمینه‌های فرهنگی باشیم، چرا که امروز وظیفه سنگینی داریم.

فرهنگسرای شهر در میدان شهدا، خیابان ۱۷ شهریور، بالاتر از خیابان خشکبارچی واقع شده و آماده ارائه خدمات فرهنگی به شهروندان تهرانی است.
مطالب مرتبط
نظر شما