سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۱۷
کد خبر: ۸۹۳۴۹
|
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۱
مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۷ همزمان با آغاز ماه محرم و روزهای سوگواری امام حسین (ع) از ۱۲ مهر مصادف با یکم محرم ویژه برنامه‌هایی را به همین مناسبت برگزار می‌کند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ مهدی تقی‌نژاد، مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۷ با عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام شهادت و سوگواری سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) و یاران باوفای ایشان برنامه‌های این منطقه را در دهه اول تشریح کرد.
 
به گفته تقی نژاد فرهنگسرای بهاران با هدف گسترش فرهنگ عاشورایی و شناساندن سیره و سبک زندگی امام حسین(ع) و شناساندن فرهنگ ایثار و شهادت به شهروندان ویژه‌برنامه‌هایی را برای ماه محرم و صفر با مشارکت کانون‌های مردمی فرهنگسرا برگزار می‌کند. در این برنامه‌ها سعی شده بهره‌برداری معنوی برای همه گروه‌های سنی در نظر گرفته شود از جمله این برنامه ها به این موارد اشاره کرد: 
مراسم سوگواری «کاروان نینوا» که هر روز از ساعت ۱۵ در نمازخانه فرهنگسرا با مداحی حاج جواد عابدی، قرائت زیارت عاشورا با نوای وحید شمس علی، معرفی کتاب با موضوع محرم و قیام امام حسین(ع) توسط مهدی کلانتری، توزیع سوالات مسابقه کتابخوانی و احسان و پذیرایی، نمایشگاه عکس، نمایشگاه کتاب، بازارچه کارآفرینی ملزومات دسته های عزاداری به همراه مراسم عزاداری در دهه اول ماه محرم برگزار می‌شود.
 
برپایی نمایشگاه عکس و پوستر «محرم در بهاران» منتخبی از هنرمندان عکاس منطقه که از لحظات خاص مراسم عزاداری در روزهای تاسوعا و عاشورا عکسبرداری کرده‌اند در نمایشگاهی به معرض نمایش در خواهد آمد.
 
«پلی تا معراج» هم از برنامه‌های خانه قرآن بهاران است که با موضوع بررسی شرح دعای کمیل و زیارت عاشورا با حضور کارشناس علوم قرآنی و کارشناس حوزه علمیه برای اعضای کانون بانوان و قرآن آموزان منطقه برگزار می شود. همچنین مراسم سوگواری و مرثیه خوانی "قاصدک کربلا" به‌مناسبت شهادت حضرت رقیه (س) همراه با سفره احسان هم از سوی خانه قرآن برگزار می شود. 
 
تقی نژاد افزود: نمایشگاه کتاب «محرم» برنامه دیگری از سوی فرهنگسرای بهاران است که با هدف ترویج و اشاعه و گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی با معرفی کتاب‌هایی با مضامین دینی مذهبی برای شهروندان به نمایش گذاشته می‌شود.
 
«بهانه‌های عاشقی» نیز از ویژه برنامه های ماه محرم است که توسط خانه قرآن بهاران اجرا خواهد شد. این برنامه به شرح و تفسیر دعای توسل به همراه قرائت آن پرداخته می شود و با مشارکت کانون بانوان منطقه 17 برگزار می شود.
 
همچنین تقی نژاد گفت: «نوجوانان عاشورایی» هم از برنامه های این ماه است که با مشارکت مدارس منطقه مراسم عزدارای نوجوانان به‌صورت دسته های عزاداری از مدارس به سمت فرهنگسرا است و پس از انجام مراسم در فرهنگسرا به مدرسه خود باز می‌گردند.
  
از شهروندان محترم دعوت می‌شود برای هر چه با شکوه‌تر برگزار شدن این برنامه‌ها به فرهنگسرای بهاران واقع در میدان ابوذر، انتهای سجاد جنوبی، میدان بهاران مراجعه کنند.
شماره تماس 66231119 برای آگاهی بیشتر اعلام شده است. 

نظر شما