جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۵۷
کد خبر: ۸۹۵۱۸
|
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۱
مدیر آفرینش و اجرای سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، پس از بازدید از ویژه‌برنامه سوگواره کاتبان حسینی در میدان امام حسین(ع) اقدام هنرمندان برای خلق آثار مذهبی در ایام سوگواری امام حسین (ع) تاثیرگذار ارزیابی کرد و گفت: برای نشر و تعظیم شعائر فرهنگ عزاداری حضرت امام حسین (ع) نیازمند استفاده از هنر اسلامی هستیم.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، بهزاد تیمور‌پور، مدیر آفرینش و اجرای سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، عصر دیروز با حضور در میدان امام حسین(ع) و بازدید از فعالیت هنرمندان خوشنویس و نقاشی‌خط در ویژه‌برنامه سوگواره کاتبان حسینی در خصوص تاثیرگذاری این اقدام گفت: برای نشر و تعظیم شعائر فرهنگ عزاداری حضرت امام حسین (ع) نیازمند استفاده از هنر اسلامی هستیم و با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری هر مسئله‌ای را تا در قالب هنر نریزیم شانس نفوذ و گسترش نخواهد داشت. اتفاقی هم که امروز در جریان است، یک اتفاق مبارک است که جامعه هنری کشور عرض ارادت خود را در حوزه تعظیم فرهنگ عزاداری برای امام حسین (ع) ایفا می‌کنند. 

فعالیت هنری سرعت اثرگذاری موضوعات فرهنگی را بالا می‌برد

سرپرست فرهنگسرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی افزود: برای دومین سال است که این کار در میدان امام حسین (ع) انجام می‌شود و بی‌شک اقدام اثرگذار و ماندگاری است که در فضای فرهنگی و هنری کشور رخ می‌دهد. انتظاری که از سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نسبت به کارهای بعدی وجود دارد، توسعه این فعالیت‌ها و افزایش مشارکت هنرمندان در اجرای این طرح‌هاست. اگر بتوانیم از این جریان خوشنویسی و هنر و نقاشی‌خط برای هر برنامه‌ای استفاده کنیم، قطعا موفقیت بیشتری کسب می‌کنیم و سرعت اثرگذاری و رسوب فرهنگی در داخل شهر تهران بی‌‌‌نهایت می‌شود و مردم می‌توانند از این اقدام بهره کافی ببرند. 
 
فعالیت هنری سرعت اثرگذاری موضوعات فرهنگی را بالا می‌برد

تیمورپور درباره ویژه برنامه جلوه سوگ بیان کرد: این ویژه برنامه سال دوم اجرای خود را تجربه می‌کند. سال گذشته با آشنایی کمتری نسبت به سلیقه‌های مردم در میدان امام حسین(ع) وارد این میدان شدیم. الحمدلله تجارب خوبی کسب کردیم. مشارکت سازمان‌ها و نهادهای مختلف با محوریت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در حوزه عزاداری آیینی شهر تهران یک اتفاق جدیدی بود که به برکت راهبری صحیح سازمان فرهنگی هنری به خوبی اتفاق افتاد. قله این کار هم در روز اربعین سال گذشته در راهپیمایی مردم از میدان امام حسین (ع) تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی نشان داده شد. امسال نسبت به سال گذشته توانستیم کیفیت کار‌ها و نوع انتخاب برنامه‌های مذهبی و فرهنگی را برای میدان امام حسین(ع) ارتقا بدهیم. این موضوع مهم‌ترین وجه تمایز جلوه سوگ سال۹۵ با سال ۹۴ است.

فعالیت هنری سرعت اثرگذاری موضوعات فرهنگی را بالا می‌برد
نظر شما