جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۲۱
کد خبر: ۸۹۶۸۴
|
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰
«کودکان در دنیای دیجیتال» نام غرفه‌ای است که توسط فرهنگسرای رویش در نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال با مخاطبان کود ک و نوجوان و والدین فعالیت می‌کند.
حضور فرهنگسرای رویش در نمایشگاه رسانه های دیجیتالبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، معصومه سادات عمارتی مدیر فرهنگی هنری منطقه ۹ و رییس فرهنگسرای رویش از حضور خود در دهمین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال گفت: در غرفه «کودکان در دنیای دیجیتال» برنامه‌های مرتبط با کودک و نوجوان برگزار می‌شود.بچه‌ها با سی دی‌هایی که دیگر قابل‌استفاده نیستند، کاردستی درست می‌کنند. همچنین می‌توانند با سیستم‌های لمسی بازی‌های رایانه ای همچون؛ خلاقیت، رنگ‌آمیزی، شطرنج و... انجام دهند. در این غرفه همچنین کارتون‌های نوستالرژی پخش می‌شود.

عمارتی در ادامه بیان کرد: در روزهای نمایشگاه برنامه معرفی  انیمیشن‌های تولید داخلی مثل رستم و سهراب و هدیه این انیمیشن به نوجوانان را داریم.

 رییس فرهنگسرای رویش به گروهی نمایشی اشاره کرد و گفت: زمانی که بازدید دانش آموزی از نمایشگاه باشد این گروه  برای دانش آموزان نمایش اجرا می‌کند.

قصه‌گویی با موضوع  فضای مجازی و اینکه چه آسیب‌هایی به بچه‌ها میزند، زمان استفاده از فضای مجازی چقدر باید باشد مصرف بهینه و ... از دیگر برنامه‌هایی است که معصومه سادات عمارتی به آن اشاره کرد.

 عمارتی به دیگر برنامه‌ای این غرفه اشاره کرد و گفت: در کنار برنامه‌های تفریحی نشست‌های تخصصی درباره سواد رسانه‌ای برای پدر و مادرها برگزار می‌کنیم و کارشناسان آنها را به سمت کارگاه‌ها و... هدایت می‌کنند. همچنین در «برنامه هر کودک یک نویسنده» بچه‌ها به‌صورت گروهی با تخیل خود یا با موضوعی که کارشناس به آنها می‌دهد درباره فضای مجازی داستان می گویند و با مقوا، فن، پنبه و.. بخشی از داستان خود را تصویر سازی می‌کنند.  این تصویر سازی‌ها دست ما باقی مانند و  درنهایت به بهترین آن هدیه داده می‌شود. در این غرفه همچنین مسابقه‌های مختلفی هم برگزار می‌شود.

مدیر فرهنگی هنری منطقه ۹ در پایان گفت: در کنار برنامه‌ها، یک واقعیت افزوده داریم که آن یک اپلیکشنی است توسط مرکز آموزش و آی تی تولید شده. در این برنامه بچه‌ها دوربین موبایل خود را روشن می‌کنند روی تصویر می‌اندازند، صدای روی تصویر پخش می‌شود و تصویر حرکت می‌کند. این اپلیکیشن به دلیل اینکه در حوزه کودک و نوجوان است در غرفه «کودکان در دنیای دیجیتال» اجرا می‌شود. همچنین پنج‌شنبه و جمعه تولید انیمیشن با بچه‌ها داریم. به این صورت که در لحظه و با حرکت بچه‌ها انیمیشن ساخته می‌شود.

نظر شما