جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۱۶
کد خبر: ۸۹۷۳۸
|
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۶
مراکز فرهنگی فرهنگی هنری منطقه ۵ با برپایی نشست‌های روان‌شناسی «خانواده پایدار»، «نسیم مهربانی»، «کاشانه مهر» و «مسیر زندگی» میزبان عموم شهروندان می‌شود.
از طلاق عاطفی تا عوامل رشد شخصیتی کودکان در نشست‌های روان‌شناسی منطقه ۵به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران،‌ نشست‌های روان‌شناسی «خانواده پایدار»، «نسیم مهربانی»، «کاشانه مهر» و «مسیر زندگی» فردا سه‌شنبه ۱۱ آبان‌ماه به ترتیب در فرهنگسرای فردوس،‌ خانه‌های فرهنگ میثاق،‌ محصل و باصفا برگزار خواهد شد.
 
راهکارهای طلایی برای پیشگیری از طلاق عاطفی
 
نشست این هفته «خانواده پایدار» فرهنگسرای فردوس که فردا سه‌شنبه ۱۱ آبان‌ماه ساعت ۱۷ برگزار می‌شود، دکتر مهناز شریفیان روان‌شناس و مشاور خانواده به عوامل ایجاد طلاق عاطفی و ارائه راهکارهای طلایی برای پیشگیری از از آن همچون شخصیتی، محیطی و اجتماعی تاثیرگذار در طلاق عاطفی،‌ توقعات نامحدود زوجین از یکدیگر،‌ عدم تناسب فرهنگی خانوادگی،‌ تمرین مداوم دوست داشتن و عشق، تقویت مهارت گفتگو با همسر و ... می‌پردازد.

تحکیم نهاد خانواده در «نسیم مهربانی» میثاق
 
خانه فرهنگ میثاق نیز همگام با سایر مراکز فرهنگی هنری منطقه ۵، فردا سه‌شنبه  ۱۱ آبان‌ماه ساعت ۱۰،‌ سومین نشست از سلسله نشست‌های روان‌شناسی نسیم مهربانی را با هدف ترویج فرهنگ نوع‌دوستی و مهربانی برگزار می‌کند.
 
از جمله موضوعات مورد بحث در این نشست می‌توان به ایثار، جایگاه زنان در ایجاد و ترویج فرهنگ مهربانی، نقش مهرورزی در استحکام نهاد خانواده، راهکارهای نهادینه کردن فرهنگ مهربانی در خانواده و جامعه، نقش احساسات در استحکام و تعالی خانواده اشاره کرد.
 
آیین همسرداری در «کاشانه مهر» محصل 
 
«کاشانه مهر» دیگر نشست روان‌شناسی این هفته منطقه ۵ است که فردا سه‌شنبه ۱۱ آبان‌ماه ساعت ۱۰ از سوی خانه فرهنگ محصل به منظور آشنایی شهروندان با آیین همسرداری برگزار می‌شود.
 
در این نشست‌های روان‌شناسی موضوعاتی همچون مدیریت زمان و نقش آن در حفظ آرامش و صبر در زندگی، ارتباط با نوجوان و نحوه برخورد والدین، صبر و آرامش در زندگی و کنترل استرس و عصبانیت، آیین همسرداری و ۱۰ راهکار مؤثر مورد بررسی قرار می‌گیرد.

عوامل رشد شخصیتی کودکان در «مسیر زندگی» باصفا 
 
خانه فرهنگ باصفا کارگاه روان‌شناسی «مسیر زندگی» را به منظور بررسی مهارت‌های فرزندپوری و عوامل رشد شخصیتی کودکان برگزار می‌کند.
 
در این نشست روان‌شناسی که فردا سه‌شنبه ۱۱ آبان‌ماه ساعت ۱۰‌ برگزار می‌شود؛‌ دکتر مرضیه عزتی به معرفی عوامل تاثیرگذار در رشد شخصیتی کودکان  همچون شخصی، خانوادگی، اجتماعی، عوامل محیطی و ... می‌پردازد.
 
علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات از این نشست‌های روان‌شناسی می‌توانند با شماره فرهنگ‌سرای فردوس (۴۴۰۵۸۹۰۰)،‌ خانه فرهنگ میثاق (۴۴۰۸۹۱۵۷)، خانه فرهنگ محصل (۴۴۴۲۸۰۵۱) و خانه فرهنگ باصفا (۴۴۰۹۸۷۴۸) تماس بگیرند.
نظر شما