شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۵۰
کد خبر: ۸۹۹۲۸
|
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۶
فرهنگسرای امید در راستای اجرای طرح جهاد مهربانی کارگاه تخصصی تصویرسازی «جهاد مهربانی» را برگزار کرد.
جهاد مهربانی در کارگاه تصویرسازی اجرا شدبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ کارگاه تخصصی تصویرسازی جهاد مهربانی با حضور ۲۰ گرافیست و استاد مهدی اعلایی نژاد برگزار شد. در این کارگاه نقاشان طرح‌هایی در مورد کودکان کار و مشکلات آنها کشیدند.

 علایی نژاد در مورد این کارگاه گفت: این کارگاه با موضوع کودکان کار است و افکار و ایده‌های بچه‌های کارگاه در قالب تصاویری است که روی صفحه به تصویر کشیده می‌شود. هرکس با نگاه خود و فضای موردنظر طرحی را می‌کشد.
 
وی ادامه داد: هدف از این کارگاه ترویج فرهنگ مهربانی و نگاه ویژه و مهربانانه به بچه‌های کار است. زمانی که بچه‌های کار را می‌بینیم نسبت به آنها بی توجه هستیم. وی توجه شهرداری به این موضوع و در قالب این طرح اقدامی پسندیده دانست و اجرای این کارگاه را ترویج فرهنگ تصویر و تصویرسازی عنوان کرد.
 
این استاد نقاشی افزود: نتیجه کار این گرافیست‌ها در قالب نمایشگاه و چاپ کتاب منتشر می‌شود و این فعالیت برای کانون و هنرمندانی که در این فرهنگسرا هستند و مردمی که در این منطقه زندگی می‌کنند ارزشمند است.

وی در پایان گفت: امیدوارم این طرح با موفقیت انجام شود و ما نتیجه این کارگاه تخصصی را در خارج از فرهنگسرا هم به نمایش عموم بگذاریم.

سپیده عابدی یکی از نقاشان حاضر در این کارگاه که طرحی از یک کودک کار که مجبور است کنار خیابان کار کند، به تصویر کشیده بود در مورد طرح جهاد مهربانی گفت: اقدام بسیار خوبی است و امیدوارم روزی بتوانیم مداد به دست آنها بدهیم و در کنار هم نقاشی بکشیم، بتوانیم با این اقدام کودکان کار را به رویای تحصیلشان برسانیم.

بهاره مولایی پور مدرس نقاشی نیز که طرحش کودک کاری است که با دستان زخمی واکس می زند و با این شرایط سخت حمایت نمی‌شود، اظهار امیدواری کرد که طرح جهاد مهربانی به همین مرحله محدود نشود و ادامه دار باشد تا از این کودکان حمایت همیشگی شود.

مریم حیدر علی گرافیست دیگری است که کودکی را با دفتر مشق خالی به تصویر کشیده که مجبور است فقط کار کند. وی در مورد طرح جهاد مهربانی گفت: کار بسیار خوبی است که امیدوارم نتیجه داشته باشد و در دید مردم اثر بگذارد، نگرش جدیدی ایجاد کند و فرهنگ سازی شود. حق مسلم این کودکان است که آموزش ببینند.

این گرافیست ادامه داد:  امیدوارم نه تنها من بلکه همه محله درگیر این طرح شوند و به این افراد یاری رسانند. شاید خیلی از افراد توانایی کمک داشته باشند اما نمی‌دانند کجا مراجعه کنند، با وجود این طرح می‌توانند کودکان کار را شناسایی و حمایت کنند.

تصویرسازی این نقاشان قرار است به صورت نمایشگاه و کتاب به نمایش در آید.
نظر شما