جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۳۶
کد خبر: ۸۹۹۵۵
|
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۸
رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از اجرای طرح «خیابان کتاب» توسط این سازمان در هفته کتاب و نیز تدارک برای تولید ۹ فیلم سینمایی تا جشنواره فجر امسال خبر داد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، محمود صلاحی، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در حاشیه حضور در نمایشگاه مطبوعات در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن تشریح برنامه‌های این سازمان برای هفته کتاب گفت: همان طور که می دانید سازمان فرهنگی هنری شهرداری، عضو شورای سیاست گذاری هفته کتاب است. آخرین جلسه این شورا هم چند روز پیش با حضور آقای صالحی امیری وزیر ارشاد برگزار شد و قرار شد امسال برنامه‌های متنوعی در هفته کتاب داشته باشیم که حجم شان، ۳ برابر برنامه‌های سال گذشته است. یکی از این برنامه‌ها، «خیابان کتاب» است که البته با توجه به نامش، الزاما در خیابان برگزار نمی‌شود. مثلا یکی از محل‌های اجرای این برنامه، بوستان قیطریه یا محل دیگرش، فرودگاه امام خمینی(ره) و پایانه‌های جنوبی و غربی تهران است.

وی افزود: در طرح خیابان کتاب، تخفیف حداکثری در فروش کتاب به مردم و دانش آموزان داده می‌شود. کتاب‌هایی هم که در این طرح عرضه می‌شوند، کتاب‌های مورد نیاز مردم و آن عناوینی هستند که بیشتر مورد استقبال قرار می گیرند. هر دانش آموز و دانشجویی هم که در هفته کتاب به مراکز سازمان فرهنگی هنری مراجعه کرده و ثبت نام کند، می‌تواند به مدت یک سال از عضویت رایگان کتابخانه های شهرداری تهران استفاده کند. کتابخانه‌های شهرداری در حال حاضر در تهران ۳۸۰ باب است. کتابخانه های دولتی ۳۸ باب هستند.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در ادامه گفت: برنامه‌های متنوع رونمایی کتاب، از جمله مواردی است که در برنامه‌ریزی‌ها برای هفته کتاب در نظر گرفته ایم. یکی از کتاب هایی در این هفته رونمایی می شود و مورد تائید مقام معظم رهبری بوده، کتاب گردآوری شده از شعرهایی است که شاعران کشورمان درباره شیخ زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه سروده‌اند. ما در سازمان این کتاب را گردآوری و منتشر کرده‌ایم و قرار است در هفته کتاب رونمایی شود. همچنین در جلسه‌ای که با آقای صالحی امیری داشتیم، قرار شد مشکلات بازار نشر مورد بررسی قرار گرفته و آن مواردی که توسط شهرداری تهران قابل حل است به ما محول شود تا در جلسه ای با حضور آقای قالیباف درباره‌شان گفت‌وگو کنیم.

صلاحی در بخش دیگری از سخنانش درباره برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در هفته کتاب امسال گفت: ۳۸۰ باب کتابخانه شهرداری، هر کدام یک برنامه دارند. به عنوان مثال یک کتابخانه برنامه نذر کتاب دارد، دیگری هبه کتاب، یکی چهره به چهره، کتابخانه دیگری تجلیل از کتابداران محله دارد و همین طور هر کتابخانه یک برنامه مستقل و متفاوت از دیگر کتابخانه ها دارد که در مجموع ۳۸۰ برنامه در کتابخانه های سازمان برگزار خواهد شد. عناوین همه این برنامه ها هم در جلسه مورد اشاره ای که با آقای صالحی امیری داشتیم، به ایشان تحویل داده شد.

وی در پاسخ به پرسشی درباره تازگی و متفاوت بودن برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در هفته کتاب گفت: برنامه «خیابان کتاب» تا به حال نبوده و امسال اولین دوره اجرایی‌اش را داریم. پیش از این هم برنامه‌های متعدد در نظر گرفته نمی شد و کاری عنوان می شد و همه هم آن را انجام می دادند. امسال هم، دوستان در سازمان پیشنهادهایشان را مطرح کردند و از میان شان برنامه هایی را استخراج کردیم.  

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران درباره برنامه این سازمان برای توسعه کتابخانه‌های تهران گفت: برای این کار حتما برنامه داریم. در سال گذشته، سازمان در تهران ۸۵ باب کتابخانه داشت. امسال این رقم به عدد ۳۸۰ باب رسیده است. این نکته را هم درباره فعالیت دیگری که در هفته کتاب انجام می دهیم، اضافه کنم که تابستان امسال طرح «پویش کتابخوانی» را برگزار کردیم که قرار شد در آن جوانان تهرانی کتاب گرفته، مطالعه کرده و خلاصه اش را ارائه کنند. در این طرح قرار شده به ۳۰۰ نفر، ۳۰۰ دوچرخه اعطا شود. جوایز این پویش در هفته کتاب اعطا خواهد شد.

صلاحی درباره تولیدات سینمایی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: سال گذشته در سازمان، تولید فیلم نداشتیم. فقط سهم ۵۱ درصدی از یک فیلم را خریدیم. اما امسال ۹ فیلم را تولید می‌کنیم که به امید خدا به جشنواره فیلم فجر خواهند رسید و ۱۰ مستند ۳۰ دقیقه تلویزیونی هم در دست تهیه داریم. یکی از کارگردانانی که در این زمینه با ما همکاری دارد آقای جعفری جوزانی است. قرارداد و هماهنگی های لازم برای نمایش این فیلم ها انجام شده است؛ ضمن این که ۵ پردیس سینمایی هم در تهران داریم که برای نمایش فیلم‌ها روی آن‌ها حساب کرده‌ایم.
نظر شما