چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۰۴
کد خبر: ۸۹۹۷۴
|
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۳
چهارمین جلسه از سلسله نشست‌های تخصصی کارگروه های طرح «بعد از مدرسه» با حضور علی قنواتی مجری طرح، دبیران کارگره‌های آموزشی، رییس مرکز آموزش و دیگر مسئولان و روسای واحدهای مرکز آموزش در معاونت فرهنگی سازمان فرهنگی هنری برگزار شد.
سلسله نشست‌های تخصصی کارگروه‌های طرح «بعد از مدرسه»به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران: طرح «بعد از مدرسه» با هدف توانمندسازی کودکان ۱۰تا ۱۲ سال به همراه خانواده‌ها و با هدف پر کردن خلاهای آموزشی موجود براساس نیازسنجی‌های صورت گرفته در مراکز سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار می شود.

علی قنواتی مدرس و مبدع طرح«بعد از مدرسه» در خصوص اجرایی شدن این طرح گفت: در ابتدا پس از برگزاری چندین نشست تخصصی با کارگروه‌های مرکز آموزش در قالب ۵ کارگروه، (مهارت های زندگی، دین و اخلاق، علوم ، ادب و هنر و علوم اجتماعی) انجام شد که در مرحله نهایی سازی عناوین و محتوای آموزشی هریک از این کارگروه‌ها قرار داریم.

قنواتی افزود: این طرح علاوه بر این که به آموزش کودکان در یک محیط مشارکتی تاکید دارد از آموزش همزمان خانواده­ ها نیزغافل نمانده و برنامه‌های متنوعی در حال تهیه و تدوین است که خانواده ها نیز در کنار کودکان از این آموزش بهره ­مند شده و در یادگیری آنان نقش موثری داشته باشند.

وی بیان کرد: در طراحی دوره­‌های آموزشی، شاخص‌­های متنوعی در نظر گرفته شده است که از مهم‌ترین آنها می توان به جذابیت و محتوای غنی آموزشی بر پایه یادگیری مشارکتی اشاره کرد.

قنواتی در ادامه گفت: هریک از کارگروه ها متشکل از استادان دانشگاه و مربیان شاغل در مراکز آموزشی سازمان است که تعداد ۱۲ جلسه آموزشی را براساس شاخص‌های مد نظر طراحی و تدوین می­‌کنند که در مرحله اجرای طرح هریک از خانواده‌ها می­ توانند به صورت انتخابی براساس نیاز آموزشی کلاس مد نظر خود را انتخاب کنند.

وی افزود: گام بعدی طرح همزمان با طراحی و تدوین دوره­ ‌ها با تربیت نخستین مربیان تسهیلگر آموزشی از سوی مرکز آموزش سازمان شروع می‌شود که پس از برگزاری دوره­‌های مربیان تسهیلگر وارد گام اجرایی و تجهیز محیط آموزشی مشارکتی در مناطق ۲۲ گانه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران می‌شود.

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به مرکز آموزش واقع در خیابان کریم خان زند، بعد از تقاطع حافظ، نبش کوچه شهید گلابی، پلاک ۱۹۵، طبقه پنجم مراجعه کنند و با شماره تلفن  ۸۸۹۰۹۵۱۴ تماس بگیرند.
مطالب مرتبط
نظر شما