چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۵۵
کد خبر: ۹۰۰۵۰
|
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۱
به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران آغاز شد
نخستین دوره تربیت مربی تسهیلگر برای یادگیری مشارکتی به همت مرکز آموزش سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران آغاز شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، «طرح بعد از مدرسه» با هدف تقویت مهارت‌های فردی و گروهی دانش‌آموزان و به‌منظور یادگیری فنون و راهبردهای جدید با بهره‌مندی از روش‌های نوین آموزشی توسط مرکز آموزش سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار می‌شود.

طرح یادگیری مشارکتی یک مبحث اجتماعی است که در فرآیند تدریس، بر نقش معلم یا مربی تأکید دارد. انجام کارگروهی و تعامل اجتماعی بین فراگیران برای تحقق اهداف آموزشی از دیگر برنامه‌های این طرح خواهد بود. در این روش معلم دیگر یک سخنران نیست بلکه یک تسهیلگر است و فراگیران را ترغیب می‌کند که با کمک هم دانش و اطلاعات مورد نیاز را بیابند و در روند یادگیری به یکدیگر کمک کنند. 

نخستین دوره تربیت مربی تسهیلگر برای یادگیری مشارکتی

به همین منظور  نخستین گام برای اجرای این طرح پرورش تسهیلگران بود که نخستین دوره تربیت مربی تسهیلگر برای یادگیری مشارکتی این هفته با حضور ثبت‌نام کنندگان در این طرح در فرهنگسرای اندیشه آغاز شد.

نخستین دوره تربیت مربی تسهیلگر برای یادگیری مشارکتی
 
طی فراخوانی که از ۱۵ آبان ماه منتشر شد، ۲۵۰ نفر از مربیان برای حضور در این طرح به‌عنوان تسهیلگر ثبت‌نام کردند و از این میان ۱۲۰ نفر برای حضور در کارگاه‌های آموزشی انتخاب شدند که در چهار گروه آموزشی در یک دوره فشرده چهار هفته‌ای اصول اولیه تسهیلگری آموزشی را می‌آموزند.
 
مرکز آموزش سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در خیابان کریم‌خان زند، بعد از تقاطع حافظ، نبش کوچه شهید گلابی، پلاک ۱۹۵، طبقه پنجم، واحد امور مربیان واقع شده و علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن ۸۸۹۰۹۵۱۴ یا ۱۸۳۷ تماس بگیرند.
مطالب مرتبط
نظر شما