شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۰۷
کد خبر: ۹۰۰۵۱
|
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۹
فرهنگسرای خاتم به مناسبت اربعین حسینی سومین سوگواره رهپویان زینبی (س) را برگزار می‌کند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سومین سوگواره رهپویان زینبی (س) به مناسبت اربعین حسینی به همت فرهنگسرای خاتم برگزار می‌شود. در این ویژه‌برنامه که با هدف تعمیق شناخت شهروندان از رسالت حضرت زینب (س) و نقش روشنگرانه آن بزرگوار در دوران اسارت برگزار می‌شود، همچنین از بانوان هنرمند کانون نمایش حورا تجلیل خواهد شد.

در سومین سوگواره رهپویان زینبی (س) نمایش «ماه روی نیزه‌ها» به روی صحنه خواهد رفت. قصه نمایش با شفا گرفتن کودکی با توسل به حضرت عباس (ع) آغاز می‌شود و سپس به سرزمین نینوا و حادثه کربلا می‌پردازد. شهادت کودک خردسال کربلا، حضرت علی اصغر (ع)، به میدان رفتن حضرت علی اکبر (ع)، به اسارت گرفته شدن زنان اهل حرم و شهادت نازدانه امام حسین (ع)، حضرت رقیه (س) از جمله قسمت‌های این نمایش است.

لیلا صالحی، مدرس قرآن، نویسنده و کارگردان و زهرا گرایی، حبیبه بابایی، هانیه جعفرزاده، ریحانه افخمی، فاطمه گرایی، نازنین نوروزی، هانیه حسابدار، فرشته عجم، مبینا نادری، مریم موسوی، زهرا یعقوبی و معصومه مهدیان بازیگران این نمایش هستند.

گروه نمایش حورا شامل ۱۸ نفر از بانوان منطقه ۱۸ است که از گروه سنی ۹ تا ۳۵ سال در آن مشارکت دارند و در سومین سوگواره رهپویان زینبی (س) از اعضای این گروه تجلیل خواهد شد.
 
این برنامه روز شنبه ۲۹ آبان ساعت ۱۱ صبح توسط فرهنگسرای خاتم و با مشارکت مدرسه دخترانه امام موسی صدر متوسطه اول به نشانی شهرک ولی‌عصر (عج)، انتهای خیابان حیدری جنوبی، خیابان پژاند، بوستان لواسانی، سالن آمفی‌تئاتر خاتم برگزار می‌شود و علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره ۶۶۲۰۷۰۶۸ تماس بگیرند.
 

نظر شما