شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۵۹
کد خبر: ۹۰۱۴۶
|
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۰
نگارخانه‌های مراکز فرهنگی هنری منطقه 5 با برپایی نمایشگاه‌هایی متنوع از هنرهای تجسمی، میزبان علاقه‌مندان به هنر در فصل پاییز هستند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، گالری 1 و 2 نگارخانه پردیسان فرهنگسرای فردوس، نگارخانه معرفت و نگارخانه آفرینش مجتمع فرهنگی هنری نور میزبان نمایشگاه‌های نقاشی «آوای نقش»، «نقاشی گروهی رنگ روغن»، «ماکرو و مینیمال» و «گروه هنری هویا»  هستند.
 
«آوای نقش» در نگارخانه پردیسان می‌پیچد
 
نمایشگاه گروهی صنایع دستی و هنرهای سنتی آوای نقش به سرپرستی فهیمه نیکویی‌فرد شنبه ششم آذرماه در گالری یک نگارخانه پردیسان گشایش می‌یابد و تا هجدهم آذرماه ساعت 9 تا 18 پذیرای عموم هنردوستان است.
 
در این نمایشگاه آثاری از حامد طاهری، هادی پهلوان‌زاده، فرشته راستی‌پور، صدیقه رضوی، نغمه مصطفوی، الهه کاردان‌پور، مونا کاشانی، راضیه حبیبی،‌ ریحانه اسکندرخواه، آرش حاکمی،‌ افشین توسلیان و محسن اجاق به نمایش گذاشته شده است.
 
از جمله آثار به نمایش گذاشته شده در نمایشگاه آوای نقش می‌توان به قلمزنی روی چوب، آثار حجمی چوبی،‌ نگارگری، زیورآلات میناکاری، دست‌دوزهای نمدی،‌نقاشی روی چرم و سفال و سنگ، ‌ترمه، میناکاری روی سفال، سکه‌دوزی و سوزندوزی اشاره کرد.
 
فردوس میزبان نمایشگاه گروهی نقاشی رنگ روغن
 
نمایشگاه گروهی نقاشی رنگ روغن شنبه ششم آذرماه ساعت ۱۶ در گالری دو  نگارخانه پردیسان فرهنگسرای فردوس گشایش می‌یابد و تا هجدهم همین‌ماه تابلوهای نقاشی محبوبه هدیه‌لو و فریده ورزدار از هنرمندان جوان کشورمان به نمایش گذاشته می‌شود.
 
عکس‌های «ماکرو و مینیمال» بر دیوار نگارخانه معرفت 
 
«ماکرو و مینیمال» نیز دیگر نمایشگاه هنری نگارخانه‌های منطقه 5 است که با نمایش مجموعه‌ای زیبا از عکس‌های کاوه فرزانه تا یازدهم آذرماه در نگارخانه معرفت برپا است.
 
کاوه فرزانه عکاس طبیعت و حیات وحش است که در کارنامه فعالیت‌های وی تالیف کتاب عکاسی ماکرو و کلوزآپ، از آشوب ادراک تا ستایش عکس، برگزارکننده نمایشگاهای متعدد و نشست‌های تخصصی عکاسی در تهران و کرج به چشم می‌خورد.
 
نمایش آثار گروه هنری هویا در نگارخانه آفرینش نور
 
نمایشگاه آثار گروه هنری هویا شنبه 6 آذرماه ساعت 15 در نگارخانه آفرینش مجتمع فرهنگی هنری نور گشایش می‌یابد و تا 18 آذرماه از ساعت 9 تا 19 پذیرای عموم هنردوستان است.
 
در این نمایشگاه مجموعه آثار تلفیقی معرق برجسته، خوشنویسی، نقاشی‌خط، ‌نقاشی روی شیشه، چوپ و خط  از هنرمندانی همچون مریم بختیاری،‌ مریم شکرریز،‌ حوری شفیعی‌پور و محمدرضا کاردان به نمایش گذاشته می‌شود.
 
علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات پیرامون این نمایشگاه‌های هنری می‌توانند با شماره فرهنگسرای فردوس (44000203)، فرهنگسرای معرفت (44301444) و مجتمع فرهنگی هنری نور (۴۴۰۸۸۷۰۷) تماس بگیرند.
 
نظر شما