شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۵۰
کد خبر: ۹۰۱۷۳
|
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۵
معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از اجرای ۲۸ عنوان برنامه در فصل پاییز با محوریت همسایه و ویژگی‌های همسایه خوب، خبرداد.
همسایه سلام؛ اجرای ۲۸ عنوان برنامه در مراکز فرهنگی هنری تهرانبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، حجت الاسلام حسن ناصری پور معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از اجرای طرح «همسایه سلام» در مناطق۲۲گانه فرهنگی هنری شهر تهران خبر داد.

وی با اشاره به جایگاه ویژه همسایه در آیین و فرهنگ ایرانی‌ها گفت: تمام بزرگان دین، ما را به رعایت حقوق همسایه‌ها توصیه کرده‌اند. با توجه به گسترش روز افزون آپارتمان‌نشینی که خود باعث کم شدن ارتباط صمیمانه میان انسان‌ها شده و آفت بزرگی به نام تنهایی و بی‌خبری از حال و روز دیگران را پدید آورده است. از این رو با اجرای سلسله برنامه‌هایی شاد و مفرح با عنوان «همسایه سلام» کمک شایانی به بازسازی فرهنگ همسایه‌داری خواهد کرد که خود مایه برکات بسیار برای همسایه‌ها خواهد بود که کمترین میزان تاثیر آن اطلاع از حال و روز یکدیگر است. 

ناصری پور با بیان اینکه تمام مناطق ۲۲گانه در اجرای این طرح شرکت خواهند کرد، افزود: امروزه با روند رو به گسترش تکنولوژی‌ها مسئله شهروندی و حقوق آن یکی از مهم‌ترین مسائل به شمار می‌رود. از این رو بررسی حقوق شهروندی و ترویج فرهنگ صحیح می‌تواند نقش موثری در پیشرفت کشور داشته باشد. تعداد کل برنامه‌های طرح «همسایه سلام» ۲۸ برنامه خواهد بود که در قالب‌های گوناگون مراسم، مسابقه، نشست، نمایشگاه، کارگاه، نمایش، نگاه گذر، دیدار و گردشگری (تور زیارتی اماکن متبرکه اطراف تهران)، توزیع بروشورهای اطلاع رسانی از فرهنگ آپارتمان‌نشینی و توزیع آن در مجتمع‌های آپارتمانی و مشاوره خواهد بود. 

موضوعات فرهنگ همسایگی، حقوق شهروندی، مهارت‌های زندگی، آداب و رسوم، نظم و قانون‌گرایی تعدادی از موضوعاتی است که به گفته معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به آن‌ها پرداخته خواهد شد.

نظر شما