جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۱۳
کد خبر: ۹۰۲۸۳
|
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۳
فرهنگسرای امام (ره) به منظور تجلیل و گرامیداشت مقام شهدای جنگ تحمیلی روز چهارشنبه ۱۷ آذر ماه برنامه ستارگان پرفروغ را برگزار می‌کند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، ویژه‌برنامه ستارگان پرفروغ فرهنگسرای امام (ره) این بار به تجلیل از خانواده شهید موحد دانش اختصاص دارد. در این مراسم همکاران فرهنگسرای امام (ره) با حضور در بیت شهید موحد دانش به خانواده این شهید ادای احترام خواهند کرد.

علیرضا موحد دانش در سال ۱۳۳۷ در تهران به دنیا آمد. او پس از پیروزی انقلاب، در کمیته انقلاب اسلامی شمیران مشغول به فعالیت شد. وی در فروردین ماه ۱۳۵۸ به عضویت سپاه پاسداران در آمد و ابتدا مأموریت حراست از خانه امام خمینی (ره) را بر عهده گرفت. با آغاز ناآرامی‌های کردستان، به کردستان رفت و در چند عملیات شرکت کرد. موحد دانش از آغاز جنگ تا پایان آذر ماه ۵۹ در جبهه آبادان به همراه محمد جهان‌آرا به رزم و شناسایی مواضع دشمن در خرمشهر مشغول بود. قبل از عملیات فتح المبین، به تیپ ۲۷ محمد رسول‌الله (ص) اعزام شد تا به عنوان معاون گردان حبیب بن مظاهر ماموریتش را انجام دهد. وی پس از خاتمه عملیات فتح المبین، فرماندهی گردان حبیب بن مظاهر را بر عهده گرفت و نقش فعالی در مراحل چهار گانه عملیات الی بیت‌المقدس و آزادی خرمشهر ایفا کرد. در جریان مرحله اول همین عملیات برادر کوچک‌تر او محمدرضا موحد دانش که عهده‌دار جانشینی فرماندهی گردان سلمان فارسی بود، به شهادت رسید. وی تنها به دستور اکید احمد متوسلیان حاضر شد به مدت ۴۸ ساعت به همراه جسد برادرش به تهران بازگردد. موحد دانش پس از پایان عملیات بیت‌المقدس، به همراه قوای محمد رسول‌الله (ص) به لبنان اعزام شد. در شهریور ۶۱ بعد از بازگشت از لبنان، با حکم محسن رضایی میرقائد فرمانده کل وقت سپاه، فرماندهی تیپ ۱۰ سیدالشهدا (ع) را بر عهده گرفت و در عملیات والفجر ۱ با این تیپ وارد عملیات شد و مجروح شد. وی در تاریخ ۱۳ مرداد ۱۳۶۲ در عملیات والفجر ۲ در منطقه حاج عمران به شهادت رسید. گفته می‌شود وی در حالی که زخمی بود خودش را به سنگر عراقی‌ها رسانده، سیم ارتباطی آنان را با دندان جوید تا مانع ارتباط آنان با عقبه گردد. پس از قطع سیم که دشمن متوجه این کار وی شد، او را به رگبار می‌بندد.

برنامه ستارگان پرفروغ روز چهارشنبه ۱۷ آذر ماه ساعت ۱۱ برگزار می‌شود.
 

نظر شما