جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۳۷
کد خبر: ۹۰۴۰۱
|
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۸
معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از تولید آلبوم موسیقی بی کلام «هفت میدان» با موضوع هفت میدان مهم، تاثیرگذار و خاطره انگیز شهر تهران به آهنگسازی ناصر چشم آذر خبر داد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، امیر عبدالحسینی درباره آلبوم «هفت میدان» توضیح داد: با توجه به تعداد میدان های شهر تهران، انتخاب به گزینی از میدان ها که قابلیت روایت موسیقایی دارند، انجام شد و ناصر چشم آذر پذیرفت که براساس آنها اثر موسیقی بی کلام تولید کند.

وی گفت: این آلبوم موسیقی بی کلام درباره هفت میدان مهم، تاثیرگذار و خاطره انگیز از جمله آزادی، انقلاب اسلامی، امام حسین(ع)، شهدا و تجریش است که به همت مدیریت امور موسیقی معاونت هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تا پایان سال تولید و ضبط آن تمام خواهد شد، پس از انجام مراحل میکس و مسترینگ، آلبوم موسیقی «هفت میدان» سال آینده منتشر می شود.

عبدالحسینی با اشاره به تولید آلبوم موسیقی «موسم می؛ شادیانه های مذهبی» اظهار کرد: طرح، تحقیق و پژوهش و اجرای این اثر در یک کارگروهی به سرپرستی سیدمحمد سادات اخوی و سیدعباس سجادی انجام شده که پس از طی کردن مرحله مسترینگ، تولید و منتشر خواهد شد.

معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران انتشار آلبوم عاشورایی «پرده عشاق»؛ گلچینی ازآثارمداحان قدیم تهران به همت سیدمحمد سادات اخوی و سیدعباس سجادی، آلبوم عاشورایی «دوشنبه کربلا» با صدای دولتمند خالف خواننده شهیر تاجیکستان و آلبوم موسیقی «حضرت خورشید» در منقبت حضرت علی(ع) با آثار خوانندگانی همچون غلامرضا صنعتگر، حسام الدین سراج، عبدالحسین مختاباد، مجید اخشابی را از دیگر فعالیت های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در حوزه موسیقی عنوان کرد.

وی درباره فعالیت مکتبخانه آواز تهران گفت: این مکتبخانه سال گذشته با حضور استادان به نام موسیقی در باغ موزه هنرهای ایرانی افتتاح شد اما متاسفانه براساس فراخوان منتشر شده، تعداد ثبت نام کنندگان در کارگاه های آموزشی این مکتبخانه به حد نصاب نرسید و فعالیت این کارگاه های آموزشی متوقف شده که بار دیگر فراخوانی منتشر خواهد شد.

معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران استقبال نکردن از کارگاه های آموزشی مکتبخانه آواز تهران را نشان دهنده ضعف در حوزه آواز سنتی و آواز ایرانی دانست و افزود: با این حال شورای سیاستگذاری مکتبخانه آواز تهران متشکل از علی جهاندار، صدیق تعریف، محمدرضا نوربخش، بهرام باجلان، نصرالله ناصح پور، حسام الدین سراج هنرمندان صاحب نام آواز بوده و نقش موثری در این حوزه خواهند داشت.

عبدالحسینی افزود: مکتبخانه آواز تهران تعطیل نشده و فعالیت هایی را در حوزه پژوهش موسیقی انجام می دهد که با توجه به نبود اثر آموزشی در حوزه ردیف آوازی موسیقی به جز روایت های قدیمی از محمود کریمی و عبدالله دوامی، «ردیف آوازی موسیقی ایران» با صدای علی جهاندار در مکتبخانه آواز تهران گردآوری و ضبط شده که پس از مرحله مسترینگ، منتشر می شود.

وی گفت: گردآوری و ضبط اثر «صد سال آواز سنتی ایران» توسط علیرضا مرعلینقی از دیگر فعالیت های پژوهشی مکتبخانه آواز تهران است.
منبع: ایرنا
نظر شما